Jei jis atsitrauks, mano siela jo nemėgs – Hbr. 10:38.
Atsitraukimas pradžioje gali būti tik labai nežymus nuėjimas nuo siaurojo aukos kelio, gali būti tik pasižiūrėjimas atgal ir gailėjimas paliktų dalykų, arba nedidelis sumažinimas bėgimo greičio paskirtose mums lenktynėse, o paskui ir polinkis nedideliam kompromisui Tiesos atžvilgiu, norint patenkinti puolusio kūno troškimus. Tokiu būdu yra paruošiamas kelias gundytojo klastai ir gudrybei, kuris greitai pastebi mūsų silpnas puses ir išnaudoja jas, atsižvelgdamas į susidariusias aplinkybes. Subtiliomis, apgaulingomis klaidomis užtemdo mūsų sveiką mąstymą ir kūniškam protui pateikia malonius viliojimus, kurie lyg atrodo teisingi, ir beveik nepastebimai siela pamiršta „pirmąją meilę” Viešpačiui ir savo pradinį uolumą Jo tarnyboje. Toliau, pagriebta srovės, ši siela tolsta nuo Tiesos ir jos dvasios, todėl toliau nebėra vedama Dievo Šventosios Dvasios – Z’95, 93 (R 1798).
* * *
Atsitraukimas reiškia pasitraukimą nuo pasišventimo ir grįžimą prie gyvenimo nuodėmėje, klaidoje, savanaudiškume ir pasaulietiškume. Blogo gyvenimo palikimas ir pasišventimas Dievui padaro Jehovai didelį malonumą, kaip skaitome „Viešpats gėrisi savąja tauta”. Todėl, Dievas yra labiau nepatenkintas tais, kurie pažino gyvybės kelią ir jį paliko, nei tais, kurie niekada to kelio nežinojo. Taigi, tie pirmieji yra Gyvojo Dievo rankoje ir yra paskirti sunaikinimui – P’20, 71.
Paralelinės citatos: Pr. 19:26; Ps. 85:10; 125:5; Oz. 11:7; Lk. 9:62; 17:32; Mt. 5:13; 6:23; Jn. 17:12; 2 Tim. 2:12; Hbr. 6:4-9; 10:26-31; 2 Pet. 2; 3:17; 1 Jn. 5:16.
Giesmės: 13, 130, 136, 20, 95, 196, 198 / 109, 407, 37.
Poems of Dawn, 130; Wiersze brzasku, 123: Būk budrus.
Tower Reading: Z’12, 278; (R 5093).
Klausimai: Kokių turėjau pagundų, susijusių su šia eilute? Kaip šias pagundas nugalėjau? Ką nutariau ir pasižadėjau ryšium su šiais išbandymais?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
LIEPOS 12Tad jei Sūnus jus išlaisvins, jūs tikrai būsite laisvi – Jn. 8:36.
Tikrieji mokiniai, kurie atkreipia dėmesį į Didžiojo Mokytojo mokinimus ir visuose reikaluose stengiasi būti Jo mokiniais, yra išlaisvinti ne tik nuo prietarų ir tamsumo, bet ir nuo tarnavimo nuodėmei, o vietoj to gauna sugebėjimą teisingai įvertinti savo įgimtus silpnumus ir įgytas ydas, bei sugebėjimą įvertinti Dievo mintis – Tiesą. Todėl jų laisvė yra ta, kuri juos laimina, o ne žaloja, kuri vietoj išdidumo ir pasididžiavimo suteikia nuolankumo. Tai laisvė, kuri išugdo kantrybę vietoje pykčio, skatina didžiadvasiškumą ir palankumą vietoj pasipiktinimo ir savanaudiškumo; tai laisvė, kuri teikia džiaugsmą ir ramybę vietoj nepasitenkinimo ir nemalonios, karčios dvasios. Iš tiesų, vien tik Sūnus gali mus padaryti visiškai laisvus – Z’99, 57 (R 2438).
* * *
Dievo Sūnus yra didysis Išlaisvintojas. Jis išlaisvina labiausiai vertus pasigailėjimo belaisvius iš labiausiai slegiančios nelaisvės (šėtono) ir iš pačių žiauriausių bei negailestingiausių viršininkų ir engėjų (nuodėmės, klaidos, savanaudiškumo, pasaulietiškumo, mirties ir simbolinio pragaro) rankos. Šiuos išlaisvintuosius Sūnus apdovanoja pačia aukščiausia, garbingiausia laisve, kuri trokšta vykdyti Dievo valią; kuri kyla iš pačių švariausių, geriausių motyvų – iš tikėjimo, vilties, meilės ir paklusnumo – ir veda į amžinąjį gyvenimą. Visa tai yra Jo meilės dovana, kuri buvo galima tik Jo ypatingos aukos ir patarnavimo dėka, kas yra užrašyta pasaulio istorijos metraščiuose – P’34, 95.
Paralelinės citatos: Iz. 49:24-26; 61:1-3; 63:4; Lk. 4:18; Jn. 8:31-35; Rom. 7:22,23; 8:2; 2 Kor. 3:17; Gal. 3:28; 5:1; Kol. 3:11; 1 Jn. 1:7-9; Apr.1:5; 5:9.
Giesmės: 246, 54, 15, 132, 194, 255, 95 / 393, 87, 347a.
Poems of Dawn, 98; Wiersze brzasku, 87: Trumpas pokalbis su Jėzumi.
Tower Reading: Z’45, 227; (R 5506).
Klausimai: Kokius šią savaitę turėjau išbandymus, susijusius su mano krikščioniška laisve? Kaip juos priėmiau? Kokios buvo pasekmės?