Jei jis atsitrauks, mano siela jo nemėgs – Hbr. 10:38.
Atsitraukimas pradžioje gali būti tik labai nežymus nuėjimas nuo siaurojo aukos kelio, gali būti tik pasižiūrėjimas atgal ir gailėjimas paliktų dalykų, arba nedidelis sumažinimas bėgimo greičio paskirtose mums lenktynėse, o paskui ir polinkis nedideliam kompromisui Tiesos atžvilgiu, norint patenkinti puolusio kūno troškimus. Tokiu būdu yra paruošiamas kelias gundytojo klastai ir gudrybei, kuris greitai pastebi mūsų silpnas puses ir išnaudoja jas, atsižvelgdamas į susidariusias aplinkybes. Subtiliomis, apgaulingomis klaidomis užtemdo mūsų sveiką mąstymą ir kūniškam protui pateikia malonius viliojimus, kurie lyg atrodo teisingi, ir beveik nepastebimai siela pamiršta „pirmąją meilę” Viešpačiui ir savo pradinį uolumą Jo tarnyboje. Toliau, pagriebta srovės, ši siela tolsta nuo Tiesos ir jos dvasios, todėl toliau nebėra vedama Dievo Šventosios Dvasios – Z’95, 93 (R 1798).
* * *
Atsitraukimas reiškia pasitraukimą nuo pasišventimo ir grįžimą prie gyvenimo nuodėmėje, klaidoje, savanaudiškume ir pasaulietiškume. Blogo gyvenimo palikimas ir pasišventimas Dievui padaro Jehovai didelį malonumą, kaip skaitome „Viešpats gėrisi savąja tauta”. Todėl, Dievas yra labiau nepatenkintas tais, kurie pažino gyvybės kelią ir jį paliko, nei tais, kurie niekada to kelio nežinojo. Taigi, tie pirmieji yra Gyvojo Dievo rankoje ir yra paskirti sunaikinimui – P’20, 71.
Paralelinės citatos: Pr. 19:26; Ps. 85:10; 125:5; Oz. 11:7; Lk. 9:62; 17:32; Mt. 5:13; 6:23; Jn. 17:12; 2 Tim. 2:12; Hbr. 6:4-9; 10:26-31; 2 Pet. 2; 3:17; 1 Jn. 5:16.
Giesmės: 13, 130, 136, 20, 95, 196, 198 / 109, 407, 37.
Poems of Dawn, 130; Wiersze brzasku, 123: Būk budrus.
Tower Reading: Z’12, 278; (R 5093).
Klausimai: Kokių turėjau pagundų, susijusių su šia eilute? Kaip šias pagundas nugalėjau? Ką nutariau ir pasižadėjau ryšium su šiais išbandymais?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
RUGSĖJO 13Kaip gera ir malonu, kai broliai vienybėje gyvena! – Ps. 133:1.
Stenkimės, taip kaip mūsų Viešpats, būti taikdariais ir gyventi vienybės Dvasioje, ramybės ryšiuose su visais broliais. Tegul mūsų aktyvumas, mūsų kovingumas ir t. t., būna nukreiptas prieš didįjį priešininką ir visus nuodėmės pasireiškimus, įskaitant ir tuos mūsų kūno narius, esančius mūsų asmeniniuose puolusiuose kūnuose. Mes, bei visi broliai, surasime užtektinai daug užsiėmimų kiekvienam kovingam mūsų prigimties elementui taip, kad tai patiktų Viešpačiui, ir užsiėmimo kiekvienai mūsų mielai ir mums pagelbstinčiai savybei, kurią turime, kad vienas kitą statytume ir darytume gera visiems žmonėms, kai tik turime galimybę, o ypač tikėjimo šeimynai – Z’03, 363 (R 3245).
* * *
Broliai, minimi šiame tekste, tai nėra kūniški broliai, bet dvasiniai, o tai įrodo po to einanti eilutė, nurodanti, kad jie yra Aarono antitipas. Vienybė, paminėta šioje eilutėje, yra ta pati vienybė, dėl kurios meldėsi mūsų Viešpats, kad visi būtų viena, taip, kaip Tėvas ir Sūnus yra viena. Ta vienybė, be abejo, tai nėra asmens ar prigimties vienumas, bet tikėjimo, vilties, meilės ir tikslo vienybė, viską darant dėl vieno Tėvo, vadovaujant vienam Viešpačiui ir viename krikšte. Gera ir maloni yra ta vienybė. Nei vienas žemiškas ryšys negali būti su ja palygintas. Tegul ši vienybė bus mūsų dabar, mums tobulėjant joje ir visą amžinybę, kai ji palaimintai realizuosis – P’34, 128.
Paralelinės citatos: Ps. 55:14; 119:63; Am. 3:3; Mal. 3:16; Mt. 18:20; 20:25-28; 23:8; Lk. 22:32; 24:13-15; Jn. 13:34; 17:11,21-23; Apd. 1:14; 2:1,42,44-47; Rom. 15:1-7; 1 Kor. 1:10; 10:16,17; 12:12,13; Gal. 2:9; 6:2,10; Ef. 2:14-22; 5:2,19,30; Flp. 1:3,5,27; 2:1,2; Kol. 2:2; 1 Tes. 4:18; Hbr. 10:24,25; 13:1; Jok. 5:16; 1 Pet. 2:17; 3:8,9; 1 Jn. 3:14; 4:7; 11-13.
Giesmės: 23, 6, 94, 326, 95, 322, 170 / 102, 188, 203.
Poems of Dawn, 97; Wiersze brzasku, 86: Mano vardu. Tower Reading: Z’13, 133; (R 5229).
Klausimai: Ar šią savaitę įsitikinau, jog ši eilutė yra teisinga? Kaip? Kodėl? Kokios buvo pasekmės?