Daug pajėgia veiksminga, karšta teisiojo malda – Jok. 5:16.
Dvasinis ryšys maldoje su Viešpačiu padidina pasitikėjimą tuo, kad Viešpats prižiūri mūsų reikalus; padidina tikėjimą visais dideliais ir brangiais Jo Žodžio pažadais; padidina supratimą Jo vadovavimu ir vedimu praeityje ir dabar; padidina meilę visiems broliams Kristuje; padidina norą rūpintis jų pasisekimu ir dvasine pažanga. Taigi, malda yra artimai ir glaudžiai susiejama su pažanga dvasiniuose dalykuose, su Dvasios vaisių augimu Dievo, brolių ir visų žmonių atžvilgiu – Z’00, 268 (R 2692).
* * *
Teisingu žmogumi yra kiekvienas išteisintas ir pasišventęs. Būdamas tokiu, turi priėjimą prie Tėvo – per Kristų, vienos Dvasios pagalba – su pilnu užtikrinimu, jog jo maldos, siunčiamos Kristaus vardu ir per Jo nuopelną, bus išklausytos. Todėl, jo maldos yra veiksmingos, su užtikrinimu, kad Dievas atsakys. Jo maldos yra karštos, uolios, skatinamos karšto troškimo gauti tuos dalykus, kurie duoda garbę Dievui Kristuje – P’30, 79.
Paralelinės citatos: Įst. 9:18-20; Joz. 10:12; 1 Sam. 12:18;2 Kar. 20:2-5; Ps. 10:17; 34:15; 145:18; Pat. 15:29; 28:9; Jn. 9:31; 1 Jn. 3:22.
Giesmės: 1, 35, 50, 218, 323, 239, 274 / 203, 175, 353.
Poems of Dawn, 61; Wiersze brzasku, 50: Pasitikėk Juo labiau. Tower Reading: Z’15, 243; (R 5744).
Klausimai: Ko prašiau ir kokia buvo mano malda, ar sėkminga šią savaitę? Kaip nugalėjau atsiradusias kliūtis?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
GRUODŽIO 6Žmogus, kuris nesusivaldo, yra kaip atviras miestas, kurio sienos sugriautos – Pat. 25:28.
Kova su pačiu savimi tai pati didžiausia kova, o Viešpaties Žodis sako mums „kas suvaldo savo dvasią [savo protą, savo valią] geresnis už tą, kuris užima miestą”, kadangi jis išmoko, kontroliuodamas save, panaudoti tikro charakterio karingumą teisinga linkme. Po rimtų išbandymų kovojant su nuodėme ir savanaudiškumu savyje, po išėmimo rąsto iš savo asmeninės akies, po to, kai nugalėsime pyktį, rūstybę, neapykantą ir vaidus savo širdyje ir kūne – tik tada, pasitelkę šią sunkią kovą bei patirtį, būsime paruošti padėti broliams, padėti artimiems jų sunkumuose, padėti jiems įveikti jų apgultis ir silpnybes – Z’01, 295 (R 2877).
* * *
Žodis
dvasia čia reiškia charakterio būdą. Negalėti suvaldyti savo dvasios reiškia neturėti savikontrolės. Asmuo, kuris jos neturi, yra kaip griuvėsiai, jei kalbėsime apie jo charakterį. Saliamonas iliustruoja tokią būseną kaip miestą, sugriautą ir be sienų. Pagal šią iliustraciją, mūsų charakteris yra lyg miestas, o mūsų įvairios geros dorybės – namai, mūsų geros mintys – kareiviai, ginantys miestą, o savikontrolė – sienos, apsupančios miestą. Išorėje yra nuodėmė, klaida, savanaudiškumas ir pasaulietiškumas, kaip tie kareiviai, vadovaujant šėtonui, jų generolui, bei kūnui ir pasauliui, jo leitenantams. Jie pirmiausia atakuoja mūsų savikontrolę, o kada ji krenta, naikina kiekvieną gerą mintį ir dorybę mumyse. Pagrindinis mūsų rūpestis – neleisti pralaužti savikontrolės sienos. Taip elgdamiesi mes įrodysime, kad esame nugalėtojai šioje gynybinėje kovoje ir išsaugosime savo simbolinį miestą nuo sugriovimo – P’34, 174, 175.
Paralelinės citatos: Ps. 116:11; Pat. 14:29; 16:32; 19:2; 21:5; 23:2; 25:8; 29:20; Pam. 5:2; 7:9; Lk. 14:26, 27; Rom. 8:12, 13; 13:14; 14:1-15:5; 1 Kor. 6:12; 8:13; 9:12, 15, 18, 19, 23, 25-27; Kol. 3:5; Tit. 2:12; 1 Pet. 4:1, 2; 2 Pet. 1:6;
Giesmės: 145, 136, 125, 267, 1, 183, 130 / 450, 135, 415.
Poems of Dawn, 206; Wiersze brzasku, 199: Lauk Viešpaties Tower Reading: Z’15, 87; (R 5652).
Klausimai: Ar šią savaitę ugdžiau savikontrolę, ar apsileidau šiame darbe? Kodėl? Kaip? Kokios buvo pasekmės?