Vienas yra įstatymo leidėjas ir teisėjas – tas, kuris gali išgelbėti ir pražudyti. O kas esi tu, kuris teisi artimą? – Jok. 4:12.
Sutinkamai su šia mintimi Apaštalas Paulius vienoje vietoje pasakė, kad nei pasaulis, nei broliai nesugebės jo teisti, kad tik Dievas gali tinkamai teisti, nes skaito širdis ir žino visas aplinkybes bei išbandymus ir silpnybes, su kuriomis kovojama. Net pasakė: „ir aš pats savęs neteisiu” (1 Kor. 4:3). Puikus elgesys yra nesmerkti tų, kurie parodo, jog kaip Viešpaties vaikai elgiasi taikoje su savo sąžine ir kartu nesmerkti savęs panašiose aplinkybėse. Taigi, paprasčiausiai, kiekvieną dieną turime eiti į priekį, darydami ką tik sugebame geriausio, kad galėtume tobulinti dangiškas malones ir tarnauti savo Vadovui, palikdami pasekmes Viešpačiui – Z’99, 139 (R 2479).
* * *
Dievas yra Įstatymų Leidėjas toje prasmėje, kad visi įstatymai, valdantys Jo morališkai laisvas būtybes, eina iš Jo širdies ir proto; ir Jis įrašė tai jų širdyse ir protuose. Todėl, Jis yra tas, kuris reikalauja laikytis šių įstatymų, suteikdamas gyvybę tiems, kurie lieka taikoje su Jo įstatymais ir bausdamas mirtimi tuos, kurie laužo Jo įstatymus. Todėl šių teisimo pareigų neturi niekas, išskyrus tuos, kurie paskirti Dievo, kad užimtų Jo teismo sostą – P’35, 102.
Paralelinės citatos: Ef. 4:31; Lk. 6:37; Rom. 2:1; 9:20; 14:4,13;1 Kor. 4:5; Iš. 20:16; Mt. 10:28; Iz. 8:12,13; Lk. 12:4,5; 1 Pet. 3:14,15; Hbr. 7:25.
Giesmės: 11, 45, 46, 83, 227, 23, 95 / 1, 15, 251.
Poems of Dawn, 144; Wiersze brzasku, 137: Neteisk pagal išorinę išvaizdą.
Tower Reading: Z’11, 120; (R 4802).
Klausimai: Ar šią savaitę elgiausi ir veikiau taikoje su Dievo duotomis teisėjų pareigomis? Kokie išbandymai padėjo, o kokie trukdė? Kokios buvo pasekmės?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
SPALIO 14Daryti tai, kas teisu ir teisinga, Viešpačiui labiau patinka, negu pjaunamoji auka – Pat. 21:3.
Turime augti meilėje, nes meilė yra svarbiausia. Tačiau prieš pasiekdami aukštesnį lygį meilės tobulėjime, turime išmokti būti teisingais, sąžiningais, kilniais. Ši mintis yra tinkamai išreikšta patarlėje, kad žmogus pirmiausia turi būti teisingas, prieš tapdamas dosniu. Todėl reikėtų, kad Dievo žmonės pastoviai tyrinėtų teisingumo temą ir kasdien praktiškai įgyvendintų Dieviškojo žodžio pamokas. Tie, kurie taip padeda tinkamą charakterio pamatą prieš pradėdami statyti meilę, įsitikins, kad jie daro tinkamą pažangą. Visa meilė, kuri remiasi neteisingumu ir blogu supratimu apie teisingumą, yra apgaulinga – tai nėra meilė, kurios Dievas reikalauja ir per kurią išbando, ar esame Jo mokiniais – Z’04, 56,57 (R 3321).
* * *
Šioje eilutėje žodį „teisu” suprantame kaip teisumą, o žodį „teisinga” kaip teisingą mokymą. Auka paprastai reiškia gerus meilės darbus, tačiau šiuo atveju auka reiškia gerų darbų darymą, nepaisant teisingumo ir tiesos. Ši eilutė nesako, kad Dievas nenori aukų. Nesako, kad geri meilės darbai, kai jie daromi santaikoje su tiesa ir teisingumu, nepatinka Dievui labiau, nei teisingumas ir tiesa be gerų meilės darbų. Bet veikiau išreiškia mintį, kad Viešpats labiau norėtų, jog rodytume teisingumo ir tiesos darbus be pasiaukojančio patarnavimo, nei atliktume pasiaukojantį patarnavimą, nesilaikydami teisingumo ir tiesos – P’26, 156.
Paralelinės citatos: 1 Sam. 15:22; Ps. 1:3; 15; 24:3-5; 106:3; 112:4-8; Pat. 2:5-20; Iz. 32:16-18; Oz. 6:6; Mich. 6:6-8; Mt. 5:20; Jn. 14:21-24; 15:4,5,8; Rom. 6:19-22; 14:17-19; 1 Kor. 13:1-7.
Giesmės: 125, 296, 79, 99, 54, 187, 190 / 100, 380, 238.
Poems of Dawn, 133; Wiersze brzasku, 125: Tvirtas, nepajudinamas. Tower Reading: Z’14, 100; (R 5430).
Klausimai: Ar šią savaitę praktikavau tiesą ir teisingumą, o gal aukojau auką, nesilaikydamas tiesos ir teisingumo? Kokios buvo aplinkybės ir rezultatai?