Bet jei kas nesirūpina savaisiais … tas yra išsigynęs tikėjimo ir blogesnis už netikintį – 1 Tim. 5:8.
„Tikėjimas” turi savyje reikšmę: meilės, užuojautos, susidomėjimo kitais, rūpinimosi jais, o ypač tikėjimo šeimyna. Tikėjimu mes galime įsigilinti į mūsų Viešpaties užjaučiantį charakterio būdą, kaip kiekvienoje susidariusioje situacijoje galvojo apie kitus net ir tuomet, kai Pats buvo spaudžiamas išbandymų, kentėjimo naštos! Jo asmeninė agonija netrukdė galvoti apie Savo motiną ir pasirūpinti dėl jos ateities … Mes atkreipiame dėmesį į Ap. Jono pasirinkimą: be abejonės, pirmiausiai dėl jo meilaus, atsidavusio ir švelnaus charakterio būdo; antra, dėl jo uolumo tarnauti Viešpačiui ir Tiesai; ir trečia, dėl jo drąsos, kuri pastūmėjo jį likti arti mirštančio Mokytojo paskutinėse Jo gyvenimo valandose, o taip darydamas, jis rizikavo savo gyvybe. Atkreipkime dėmesį į šiuos charakteringus bruožus, kurie Viešpačiui patinka, kad galėtume juos ugdyti savyje ir būti apdovanotais to paties Mokytojo ypatingomis tarnybos privilegijomis – Z’99, 127 (R 2473).
* * *
Ant kiekvieno šiame gyvenime yra uždėta tam tikra atsakomybė, kuri skiriasi savo pobūdžiu, rūšimi priklausomai nuo užimamų pareigų ir padėties. Tiems, kurie turi šeimas, tenka ypatinga atsakomybė ir pareigos, atsižvelgiant į jų pareigas jose. Šeimos galvai pareiga nurodo patenkinti poreikius tų, kurių išlaikymas priklauso nuo šeimos galvos. Atsisakymas pripažinti ir prisiimti šią atsakomybę yra tikėjimo išsižadėjimas. Tas, kuris taip elgiasi, yra blogesnis už netikintį – P’36, 95.
Paralelinės citatos: Pr. 18:19; 30:30 Pat. 13:22; Iz. 58:7; Rom. 12:17; 2 Kor. 8:21; 12:14; Gal. 6:10; Ef. 6:4; Mt. 18:17; Tit. 2:4,5.
Giesmės:196, 343, 94, 99, 121, 129, 186 / 365, 373, 370a.
Poems of Dawn, 93; Wiersze brzasku, 82: Nešimas Dievo naštų. Tower Reading: Z’11, 218; (R 4854).
Klausimai: Ar šią savaitę patenkinau savo šeimos poreikius? Kaip? Kodėl? Kokie buvo rezultatai?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
RUGPJŪČIO 27Todėl nuo šiol mes nė vieno nebepažįstame pagal kūną – 2 Kor. 5:16.
Apaštalas nenorėjo pasakyti, kad turime nekreipti dėmesio į savo ir kitų Kristaus mokinių silpnas kūno puses. Su visomis kūniškomis silpnybėmis privalome kovoti ir net dažnai, naujos širdies, proto ir valios naudai, elgtis su jomis griežtai ir negailestingai. Tačiau turime aiškiai atskirti juos nuo jų silpno, mirtingo kūno. Turime rodyti meilę ir palankumą broliui ar seseriai, net ir tuomet, kai jų naudai, taip pat ir Bažnyčios naudai, turime pabarti juos, priminti arba kitaip pataisyti jų blogą elgesį. Apaštalas duoda apibrėžimą, kaip atskirti tas dvi skirtingas klases. Štai jis: neatgimusi valia užsiima kūno reikalais, o atgimusi valia užsiima Dvasios reikalais – Z’03, 170 (R 3200).
* * *
Pažinti kitus kūno požiūriu reiškia galvoti ir vertinti juos atsižvelgiant į jų žmogišką prigimtį. Tas žino kitus pagal kūną, kuris traktuoja ir įvertina kitus pagal tai, kas susiję su jų žemiška prigimtimi, kaip pavyzdžiui, grožis, lytis, turtai, jėga, pareigos, reputacija, giminystė ir t. t. Jeigu sakome, kad tam tikrų brolių ar seserų atžvilgiu esame labiau palankūs dėl šios ar kitokios naudos, nei tuomet, kai tos naudos neturėtume, tai reiškia, kad žinome juos kūno požiūriu. Mūsų įvertinimas kitų turėtų būti paremtas jų požiūriu į mūsų Viešpatį ir Jo Tiesą. Kuo daugiau juose matome Kristaus panašumo, tuo labiau turime juos vertinti; kuo mažiau matome Kristaus panašumo, tuo mažiau turime juos vertinti, tokiu būdu pažindami juos pagal Dvasią – P’36, 95.
Paralelinės citatos: Įst. 33:9; 1 Sam. 2:29; 1 Tim. 5:21; 2 Kor. 11:22; Gal. 2:11-14; Mt. 10:37; 12:48-50; Jn. 2:4; 6:63; 15:14; Gal. 2:5,6; 5:6.
Giesmės: 170, 230, 6, 105, 78, 23, 21 / 108, 251, 351.
Poems of Dawn, 307; Wiersze brzasku, 305: Tikrai, dar nesijaučiu senas.
Tower Reading: Z’13, 300; (R 5325).
Klausimai: Kokius šią savaitę turėjau išbandymus, susijusius su šiuo tekstu? Kaip juos priėmiau? Kas tame man padėjo ar trukdė? Kokios buvo pasekmės?