Mokykitės iš manęs, nes Aš romus ir nuolankios širdies – Mt. 11:29.
Tiesa, kad nuolankioje ir romioje širdyje glūdi poilsio paslaptis. Būti romiu, nuolankiu reiškia ugdyti šias malones: kantrybę, nuoširdų paklusnumą Dievo valiai, tvirtą, pastovų pasitikėjimą Jo meile, rūpesčiu, Jo pagrindinių patarimų išmintimi ir Jo padedančia apvaizda. Turime atkakliai, ištvermingai laikytis šio kelio, nepriklausomai, ar turėsime blogą ar gerą reputaciją, palankias ar nepalankias aplinkybes. Mylimieji Dievo vaikai, stenkimės kaskart vis daugiau turėti romios ir nuolankios Kristaus dvasios, priimdami Dievo apvaizdą ir paklusdami Jo įsakymams, paliepimams ir vadovavimui, kaip tai darė Kristus, apsiginklavę stiprybe ir jėga, kurią tik Jis gali ir nori suteikti tiems, kurie ima Jo jungą ant savęs ir mokosi iš Jo – Z’96, 79 (R 1961).
* * *
Kada mūsų Viešpats pasakė, kad yra romus, tai norėjo, kad suprastume, jog turėjo nuolankią, paklusnią širdį ir nuolankų protą, todėl sugebėjo mokytis ir pasiduoti Dievo vadovavimui. O kada pasakė, kad yra nuolankios, kuklios širdies, norėjo pasakyti, kad turėjo tinkamą savęs įvertinimo malonę. Šias dvi geras savybes Viešpats siūlo mums kopijuoti. Jei šios dorybės papuošė Jo charakterį, tai tuo labiau papuoš ir mūsų, nors iš prigimties esame silpni ir nukrypstame nuo kelio! Iš Viešpaties galime mokytis šių malonių – P’34, 95.
Paralelinės citatos: Mt. 7:29; 22:16; 23:8; Jn. 3:2; 13:15; Zach. 9:9; Iz. 50:5,6; 53:7; Mt. 26:49-53; 2 Kor. 10:1; Mt. 9:10; Lk. 22:27; Apd. 8:32,33; Flp. 2:5-8.
Giesmės: 172, 1, 95, 125, 197, 198, 209 / 23, 336, 381.
Poems of Dawn, 31; Wiersze brzasku, 20: Pastovi pagalba.
Tower Reading: Z’96, 78; (R 1961).
Klausimai: Ar šią savaitę mokiausi iš Viešpaties romumo ir nuolankumo? Kaip? Kodėl? Kokiose aplinkybėse? Kokie buvo rezultatai?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
SPALIO 14Daryti tai, kas teisu ir teisinga, Viešpačiui labiau patinka, negu pjaunamoji auka – Pat. 21:3.
Turime augti meilėje, nes meilė yra svarbiausia. Tačiau prieš pasiekdami aukštesnį lygį meilės tobulėjime, turime išmokti būti teisingais, sąžiningais, kilniais. Ši mintis yra tinkamai išreikšta patarlėje, kad žmogus pirmiausia turi būti teisingas, prieš tapdamas dosniu. Todėl reikėtų, kad Dievo žmonės pastoviai tyrinėtų teisingumo temą ir kasdien praktiškai įgyvendintų Dieviškojo žodžio pamokas. Tie, kurie taip padeda tinkamą charakterio pamatą prieš pradėdami statyti meilę, įsitikins, kad jie daro tinkamą pažangą. Visa meilė, kuri remiasi neteisingumu ir blogu supratimu apie teisingumą, yra apgaulinga – tai nėra meilė, kurios Dievas reikalauja ir per kurią išbando, ar esame Jo mokiniais – Z’04, 56,57 (R 3321).
* * *
Šioje eilutėje žodį „teisu” suprantame kaip teisumą, o žodį „teisinga” kaip teisingą mokymą. Auka paprastai reiškia gerus meilės darbus, tačiau šiuo atveju auka reiškia gerų darbų darymą, nepaisant teisingumo ir tiesos. Ši eilutė nesako, kad Dievas nenori aukų. Nesako, kad geri meilės darbai, kai jie daromi santaikoje su tiesa ir teisingumu, nepatinka Dievui labiau, nei teisingumas ir tiesa be gerų meilės darbų. Bet veikiau išreiškia mintį, kad Viešpats labiau norėtų, jog rodytume teisingumo ir tiesos darbus be pasiaukojančio patarnavimo, nei atliktume pasiaukojantį patarnavimą, nesilaikydami teisingumo ir tiesos – P’26, 156.
Paralelinės citatos: 1 Sam. 15:22; Ps. 1:3; 15; 24:3-5; 106:3; 112:4-8; Pat. 2:5-20; Iz. 32:16-18; Oz. 6:6; Mich. 6:6-8; Mt. 5:20; Jn. 14:21-24; 15:4,5,8; Rom. 6:19-22; 14:17-19; 1 Kor. 13:1-7.
Giesmės: 125, 296, 79, 99, 54, 187, 190 / 100, 380, 238.
Poems of Dawn, 133; Wiersze brzasku, 125: Tvirtas, nepajudinamas. Tower Reading: Z’14, 100; (R 5430).
Klausimai: Ar šią savaitę praktikavau tiesą ir teisingumą, o gal aukojau auką, nesilaikydamas tiesos ir teisingumo? Kokios buvo aplinkybės ir rezultatai?