Mokykitės iš manęs, nes Aš romus ir nuolankios širdies – Mt. 11:29.
Tiesa, kad nuolankioje ir romioje širdyje glūdi poilsio paslaptis. Būti romiu, nuolankiu reiškia ugdyti šias malones: kantrybę, nuoširdų paklusnumą Dievo valiai, tvirtą, pastovų pasitikėjimą Jo meile, rūpesčiu, Jo pagrindinių patarimų išmintimi ir Jo padedančia apvaizda. Turime atkakliai, ištvermingai laikytis šio kelio, nepriklausomai, ar turėsime blogą ar gerą reputaciją, palankias ar nepalankias aplinkybes. Mylimieji Dievo vaikai, stenkimės kaskart vis daugiau turėti romios ir nuolankios Kristaus dvasios, priimdami Dievo apvaizdą ir paklusdami Jo įsakymams, paliepimams ir vadovavimui, kaip tai darė Kristus, apsiginklavę stiprybe ir jėga, kurią tik Jis gali ir nori suteikti tiems, kurie ima Jo jungą ant savęs ir mokosi iš Jo – Z’96, 79 (R 1961).
* * *
Kada mūsų Viešpats pasakė, kad yra romus, tai norėjo, kad suprastume, jog turėjo nuolankią, paklusnią širdį ir nuolankų protą, todėl sugebėjo mokytis ir pasiduoti Dievo vadovavimui. O kada pasakė, kad yra nuolankios, kuklios širdies, norėjo pasakyti, kad turėjo tinkamą savęs įvertinimo malonę. Šias dvi geras savybes Viešpats siūlo mums kopijuoti. Jei šios dorybės papuošė Jo charakterį, tai tuo labiau papuoš ir mūsų, nors iš prigimties esame silpni ir nukrypstame nuo kelio! Iš Viešpaties galime mokytis šių malonių – P’34, 95.
Paralelinės citatos: Mt. 7:29; 22:16; 23:8; Jn. 3:2; 13:15; Zach. 9:9; Iz. 50:5,6; 53:7; Mt. 26:49-53; 2 Kor. 10:1; Mt. 9:10; Lk. 22:27; Apd. 8:32,33; Flp. 2:5-8.
Giesmės: 172, 1, 95, 125, 197, 198, 209 / 23, 336, 381.
Poems of Dawn, 31; Wiersze brzasku, 20: Pastovi pagalba.
Tower Reading: Z’96, 78; (R 1961).
Klausimai: Ar šią savaitę mokiausi iš Viešpaties romumo ir nuolankumo? Kaip? Kodėl? Kokiose aplinkybėse? Kokie buvo rezultatai?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
RUGSĖJO 13Kaip gera ir malonu, kai broliai vienybėje gyvena! – Ps. 133:1.
Stenkimės, taip kaip mūsų Viešpats, būti taikdariais ir gyventi vienybės Dvasioje, ramybės ryšiuose su visais broliais. Tegul mūsų aktyvumas, mūsų kovingumas ir t. t., būna nukreiptas prieš didįjį priešininką ir visus nuodėmės pasireiškimus, įskaitant ir tuos mūsų kūno narius, esančius mūsų asmeniniuose puolusiuose kūnuose. Mes, bei visi broliai, surasime užtektinai daug užsiėmimų kiekvienam kovingam mūsų prigimties elementui taip, kad tai patiktų Viešpačiui, ir užsiėmimo kiekvienai mūsų mielai ir mums pagelbstinčiai savybei, kurią turime, kad vienas kitą statytume ir darytume gera visiems žmonėms, kai tik turime galimybę, o ypač tikėjimo šeimynai – Z’03, 363 (R 3245).
* * *
Broliai, minimi šiame tekste, tai nėra kūniški broliai, bet dvasiniai, o tai įrodo po to einanti eilutė, nurodanti, kad jie yra Aarono antitipas. Vienybė, paminėta šioje eilutėje, yra ta pati vienybė, dėl kurios meldėsi mūsų Viešpats, kad visi būtų viena, taip, kaip Tėvas ir Sūnus yra viena. Ta vienybė, be abejo, tai nėra asmens ar prigimties vienumas, bet tikėjimo, vilties, meilės ir tikslo vienybė, viską darant dėl vieno Tėvo, vadovaujant vienam Viešpačiui ir viename krikšte. Gera ir maloni yra ta vienybė. Nei vienas žemiškas ryšys negali būti su ja palygintas. Tegul ši vienybė bus mūsų dabar, mums tobulėjant joje ir visą amžinybę, kai ji palaimintai realizuosis – P’34, 128.
Paralelinės citatos: Ps. 55:14; 119:63; Am. 3:3; Mal. 3:16; Mt. 18:20; 20:25-28; 23:8; Lk. 22:32; 24:13-15; Jn. 13:34; 17:11,21-23; Apd. 1:14; 2:1,42,44-47; Rom. 15:1-7; 1 Kor. 1:10; 10:16,17; 12:12,13; Gal. 2:9; 6:2,10; Ef. 2:14-22; 5:2,19,30; Flp. 1:3,5,27; 2:1,2; Kol. 2:2; 1 Tes. 4:18; Hbr. 10:24,25; 13:1; Jok. 5:16; 1 Pet. 2:17; 3:8,9; 1 Jn. 3:14; 4:7; 11-13.
Giesmės: 23, 6, 94, 326, 95, 322, 170 / 102, 188, 203.
Poems of Dawn, 97; Wiersze brzasku, 86: Mano vardu. Tower Reading: Z’13, 133; (R 5229).
Klausimai: Ar šią savaitę įsitikinau, jog ši eilutė yra teisinga? Kaip? Kodėl? Kokios buvo pasekmės?