Aš įvykdysiu jums amžiną sandorą, nesulaužomus malonės pažadus Dovydui – Iz. 55:3.
Visi, kurie alksta ir trokšta teisybės, kurių sielos taip labai trokšta Dievo, kaip elnias vandens šaltinio ir, kurie suradę jį pasišventė Jam, gaudami patepimą Šventąja Dvasia, kuri paliudija jų dvasiai, jog jie yra Dievo sūnūs, t. y. tie, kurie, kaip patepti sūnūs pastebi savyje tikrųjų sūnų bruožus: lojalumą, ištikimybę, uolumą, energiją, drąsą, išmintingumą ir kitus bruožus, tai jie sudaro klasę žmonių, su kuria Dievas sudarė amžiną sandorą ir kuriai priklauso „nesulaužomi malonės pažadai Dovydui” – Z’96, 29 (R 1936).
* * *
Sandoros būna dviejų rūšių: pirma, tai besąlyginis pažadas įpareigojantis vieną pusę kitos atžvilgiu; antra, tai kontraktas, sutartis įpareigojanti abi puses viena kitos atžvilgiu. Sandora, apie kurią kalba ši eilutė („malonės pažadai Dovydui“) yra pirmoji, besąlyginė sandora. Mylimas Dovydas reiškia Kristaus klasę, o „nesulaužomi malonės pažadai Dovydui”, tai pažadai, priklausantys šiai klasei. Šie pažadai yra nesulaužomi, t. y. tikri, kadangi yra garantuoti ir patvirtinti Dievo priesaika; ir yra amžini, nes jų gėriu bus galima amžinai naudotis. Taigi, šie pažadai – tai puikus paveldėjimas. Kokią didelę dalį nuo Viešpaties turi šios klasės nariai! – P’33, 79.
Paralelinės citatos: Pr. 22:16-18; 2 Sam. 23:5; Ps. 89:34-37; Apd. 13:34; Rom. 9:7-13; Gal. 3:8,9,14-19,26-29; 4:21-31; Hbr. 6:13-20; 11:17-19; 2 Kor. 1:20.
Giesmės: 27, 41, 330, 333, 72, 58, 204 / 57, 100, 175.
Poems of Dawn, 9; Wiersze brzasku, 6: Pažadas su priesaika – Evangelija.
Tower Reading: Z’09, 27; (R 4318).
Klausimai: Kokią reikšmę turėjo šie pažadai man šią savaitę? Kaip jais pasinaudojau? Kokie buvo to rezultatai?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
BIRŽELIO 23O pasėtasis į gerą žemę yra tas, kuris girdi ir supranta žodį. Jis tikrai neša vaisių: vienas duoda šimteriopą, kitas – šešiasdešimteriopą, dar kitas – trisdešimteriopą – Mt. 13:23.
Skirtingi vaisių nešimo laipsniai – šimteriopas, šešiasdešimteriopas ir trisdešimteriopas – arba dešimt minų ar penkios, veikiau parodo skirtumą nugalint sutinkamas kliūtis ir t. t., nei neištikimybę, pasinaudojant suteikta malone. Kai kurie gali dirbti ilgai ir su stropumu, o pasiekti menkų rezultatų, kai tuo tarpu kiti, labiau ryžtingi ir su tomis pačiomis pastangomis, bet su labiau griežta, atkaklia valia ir nuoseklumu, gali pasiekti didelių dalykų. Kai kurie, suklupdami ir laikinai paslysdami, grįždami į blogą kelią, vėl sugrįžo atgal ir išsigydė, tačiau prarado laiką ir galimybes, kurių jau niekada nebegalėjo atgauti, nors jiems buvo atleista ir kilniaširdiškai grąžinta Dievo malonė taip, kad nuo tos valandos galėjo su stropumu ir kantrumu bėgti iki galo – Z’96, 99 (R 1972).
* * *
Įvairios dirvų rūšys atvaizduoja skirtingas klausytojų grupes. Gera dirva atvaizduoja ištikimuosius. Ištikimieji tai tie, kurie supranta Žodį ir apie jį svarsto, stropiai panaudoja jį širdies ir proto pašventimui; ir priklausomai nuo uolumo šiame darbe, duoda vaisių. Jų galutinės pareigos, vieta priklausys nuo uolumo tuo atžvilgiu – P’32, 62.
Paralelinės citatos: Pr. 26:12; Ps. 111:10; Iz. 55:10,11; Mt. 13:3-8,18-23; 25:20-23; Lk. 6:43-45; 19:6-9; Jn. 12:24; 15:5,8,16; 1 Pet. 1:23; Rom. 6:22; Gal. 5:22,23; Flp. 1:11; 4:17; Kol. 1:6; Hbr. 12:11; Jok. 3:18.
Giesmės: 196, 315, 311, 95, 198, 74, 114 / 468, 442, 123.
Poems of Dawn, 8; Wiersze brzasku, 5: Kaip tu skaitai?
Tower Reading: Z’10, 202; (R 4634).
Klausimai: Kaip šią savaitę panaudojau Dievo Žodį? Kokie buvo rezultatai?