Baimės nėra meilėje, bet tobuloji meilė išvaro baimę, nes baimė turi prieš save bausmę – 1 Jn. 4:18.
Labai stipri ir net siaubinga yra baimės įtaka. Išimtį, kurie nepasiduoda šiai įtakai, sudaro tie, kurie pažino Dievą per savo ankstesnius išbandymus ir išmoko pasitikėti Juo net tada, kai negali suprasti Jo kelio. Į tą baimės ir nevilties milžiną turime trenkti akmenėliu – „Parašyta”. Tikėjimo svaidyklė turi išmesti pažado žodžius su tokia jėga, kad užmuštų priešininką ir išlaisvintu mus iš jo valdžios. Taigi, tik apsiginklavę Dievo Žodžiu, pasitikėdami Viešpaties malone ir lazda, galime būti drąsūs ir imančiam viršų sektantizmui atsakyti lygiai kaip Dovydas Filistinui:
„Tu ateini pas mane su kalaviju, ietimi ir riestu kardu, bet aš ateinu pas tave su vardu kariuomenių Viešpaties, Izraelio eilių Dievo, iš kurio tyčiojais” – Z’03, 329 (R 3230).
* * *
Meilė gėrisi ir užjaučia kartu su Dievu. Ji supranta savo vienybę su Dievu ir jaučia sūnystės dvasią Jo atžvilgiu, einančią per jo savininko širdį. Tokia meilė remiasi nuoširdžia draugyste su Dievu per Jo Dvasią, Žodį ir apvaizdą. Savo dvasiniame artume su Dievu žino, kad Juo pilnai galima pasitikėti, turėti viltį, mylėti ir klausyti Jo, todėl nors Jį garbina kaip pilnai tobulą asmenyje, charakteryje, planuose ir darbuose, nejaučia prieš Jį baimės. Baimė prieš Dievą taip apribotų mūsų širdis bendraujant su Dievu, kad išstumtų iš mūsų širdžių meilę Jam. Ir atvirkščiai, meilė Dievui pašalina tokią baimę prieš Jį – P’30, 151.
Paralelinės citatos: Įst. 20:8; Ts. 7:3; Pat. 28:1; 29:25; Iz. 51:12,13; Mt. 8:26; 26:69-74; Rom. 8:15; 1 Kor. 13:4-7; 2 Tim. 1:7; 1 Jn. 4:16,17.
Giesmės: 95, 87, 12, 284, 288, 261, 307 / 368, 442, 456.
Poems of Dawn, 134; Wiersze brzasku, 126: Būk stiprus! Tower Reading: Z’11, 188; (R 4841).
Klausimai: Ar šią savaitę paklusau baimės dvasiai, ar nugalėjau ją?Kaip? Kodėl? Kokį darbą atliko meilė šiame išbandyme?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
RUGPJŪČIO 27Todėl nuo šiol mes nė vieno nebepažįstame pagal kūną – 2 Kor. 5:16.
Apaštalas nenorėjo pasakyti, kad turime nekreipti dėmesio į savo ir kitų Kristaus mokinių silpnas kūno puses. Su visomis kūniškomis silpnybėmis privalome kovoti ir net dažnai, naujos širdies, proto ir valios naudai, elgtis su jomis griežtai ir negailestingai. Tačiau turime aiškiai atskirti juos nuo jų silpno, mirtingo kūno. Turime rodyti meilę ir palankumą broliui ar seseriai, net ir tuomet, kai jų naudai, taip pat ir Bažnyčios naudai, turime pabarti juos, priminti arba kitaip pataisyti jų blogą elgesį. Apaštalas duoda apibrėžimą, kaip atskirti tas dvi skirtingas klases. Štai jis: neatgimusi valia užsiima kūno reikalais, o atgimusi valia užsiima Dvasios reikalais – Z’03, 170 (R 3200).
* * *
Pažinti kitus kūno požiūriu reiškia galvoti ir vertinti juos atsižvelgiant į jų žmogišką prigimtį. Tas žino kitus pagal kūną, kuris traktuoja ir įvertina kitus pagal tai, kas susiję su jų žemiška prigimtimi, kaip pavyzdžiui, grožis, lytis, turtai, jėga, pareigos, reputacija, giminystė ir t. t. Jeigu sakome, kad tam tikrų brolių ar seserų atžvilgiu esame labiau palankūs dėl šios ar kitokios naudos, nei tuomet, kai tos naudos neturėtume, tai reiškia, kad žinome juos kūno požiūriu. Mūsų įvertinimas kitų turėtų būti paremtas jų požiūriu į mūsų Viešpatį ir Jo Tiesą. Kuo daugiau juose matome Kristaus panašumo, tuo labiau turime juos vertinti; kuo mažiau matome Kristaus panašumo, tuo mažiau turime juos vertinti, tokiu būdu pažindami juos pagal Dvasią – P’36, 95.
Paralelinės citatos: Įst. 33:9; 1 Sam. 2:29; 1 Tim. 5:21; 2 Kor. 11:22; Gal. 2:11-14; Mt. 10:37; 12:48-50; Jn. 2:4; 6:63; 15:14; Gal. 2:5,6; 5:6.
Giesmės: 170, 230, 6, 105, 78, 23, 21 / 108, 251, 351.
Poems of Dawn, 307; Wiersze brzasku, 305: Tikrai, dar nesijaučiu senas.
Tower Reading: Z’13, 300; (R 5325).
Klausimai: Kokius šią savaitę turėjau išbandymus, susijusius su šiuo tekstu? Kaip juos priėmiau? Kas tame man padėjo ar trukdė? Kokios buvo pasekmės?