Tad jei tavyje esanti šviesa bus [tampa] tamsa, kokia didžiulė turėtų būti ta tamsa! – Mt. 6:23.
„Pjūtis” yra laikas, kai „kviečiai” yra vėtyjami, sijojami ir atskiriami. Pjūties tikslas yra išbandyti kiekvieno iš mūsų charakterį, kad galėtume „viską atlikę, išsilaikyti!”. Šios „pjūties” išmėginimai turi būti tokie patys, kokie buvo Žydų amžiaus tipinėje „pjūtyje”. Vienas iš jų yra kryžius, kitas – Kristaus buvimas čia, dar kitas išmėginimas – nuolankumas, ir dar kitas – meilė. Žydai buvo baudžiami, nes „nepažino savo aplankymo meto”. Tas dalykas yra dvigubai neraminantis tiems, kurie kažkada jau pamatė Dabartinės Tiesos šviesą, o po to eina „laukan į tamsybes”. Tai reiškia neištikimybę – Z’04, 297 (R 3436).
* * *
Šviesa mumyse yra Šventoji Dvasia. Ta Dvasia gali tapti tamsybe. Tai įvyksta tada, kai protas išsižada Tiesos, o širdis – Tiesos Dvasios. Tai atsitinka vien tik tada, kai širdis – prarasdama išmintį, jėgą, teisingumą ir meilę – išmoksta mylėti nuodėmę, klaidą, savanaudiškumą ir pasaulietiškumą. Kas taip elgiasi, negali atsinaujinti atgailai. Tamsa jame yra didelė ir nesibaigianti. Su kokiu budrumu, malda ir aktyvumu turime saugotis tokių pasekmių! Geriau niekada nepradėti, nei taip užbaigti savo krikščionišką karjerą – P’34, 110.
Paralelinės citatos: Lk. 11:34-36; Ps. 119:105; Pat. 6:23; Iz. 8:20; 58:8; Mt. 4:16; 5:16; Lk. 16:8; Jn. 1:4-9; 3:19-21; 12:35,36; Apd. 26:18; Ef. 5:14; 1 Tes. 5:5; 1 Pet. 2:9; Mt. 8:12; Jn. 11:9,10; 1 Jn. 2:8-11.
Giesmės: 315, 1, 49, 90, 91, 130, 154 / 257, 432, 238.
Poems of Dawn, 285; Wiersze brzasku, 273: O, kaipgi krito galiūnai! Tower Reading: Z’09, 231; (R 4444).
Klausimai: Kokius šią savaitę turėjau išbandymus, susijusius su Šviesa ir Tamsa? Kaip juos priėmiau? Kokios buvo pasekmės?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
RUGPJŪČIO 19Venkite visa, kas turi piktumo išvaizdą – 1 Tes. 5:22.
Apaštalas ragina, kad turime pasipriešinti ir priešintis visokiam blogiui, turinčiam blogą ar gerą išvaizdą. Susilaikymas nuo visokio
tariamo blogio, tai jau visai kita mintis, skirtinga nuo tos, kurią Apaštalas iš pradžių pareiškė, tačiau kaip vienos taip ir kitos mintys parodo išmintingą taisyklę. Be abejo, turime susilaikyti ne vien tik nuo blogio, neatsižvelgdami į įvairias jo formas ir išvaizdą, bet taip pat turime, tiek kiek tai yra įmanoma, susilaikyti nuo darymo to, apie ką gerai žinome, kad tai geri darbai, tačiau draugai ir artimieji galėtų blogai juos suprasti ir manyti, kad tai blogi darbai. Sveiko mąstymo dvasia mokina, kad turime vengti ne vien tik blogio visose jo formose, bet turėtume vengti viso tariamo blogio, kad mūsų darbas Viešpačiui ir Tiesai galėtų būti didesnis – Z’03, 26 (R 3135).
* * *
Ar paimtume šią eilutę iš vieno vertimo KJV („bet kokio blogio panašumo“) ar iš kito vertimo ASV („visokios blogio formos“) skirtumas bus nedidelis, nes abudu vertimai duoda mintis vertas priėmimo ir praktikavimo. Žinoma, būdami teisingumo mylėtojais ir blogio priešininkais, vengsime visokios blogio formos, net ir nedidelės. Taip mes susilaikysime nuo visokio tariamo blogio, net ir nekalto. Vengsime bet kokios blogio formos, kadangi tai yra blogis ir tariamo blogio, kadangi iš jo gali kilti blogis mums ir kitiems, jeigu jo nevengsime. Šis antras blogis buvo priežastis, kodėl kai kurie Dievo vaikai susilpnino savo gerą įtaką ir buvo silpnųjų ir klystančiųjų suklupimo priežastimi. Esame palaiminti, jei praktikuojame ir vykdome šiuos abu priminimus – P’26, 109.
Paralelinės citatos: Iš. 23:7; 1 Kor. 6:18; 8:1-13; Ef. 4:25-32; 2 Kor. 8:20,21; 1 Tes. 4:3,12; Flp. 4:9; Rom. 14:1-23; 2 Tim. 2:21-23.
Giesmės: 266, 44, 20, 78, 125, 183, 145 / 66, 124, 374.
Poems of Dawn, 136; Wiersze brzasku, 129: Ką darytų Jėzus? Tower Reading: Z’10, 392; (R 4728).
Klausimai: Kokius šią savaitę turėjau išbandymus, susijusius su šia eilutę? Kaip juos priėmiau? Kokios buvo pasekmės?