Jei kas nori eiti paskui mane, teišsižada savęs, teima ant savęs savo kryžių ir teseka paskui mane – Mt. 16:24.
Kryžiaus nešimas yra artimai susijęs su savęs išsižadėjimu, nors tarp šių apibūdinimų galime pastebėti tam tikrą skirtumą. Savęs išsižadėjimas labiau reiškia neveiklų paklusnumą ir ištvermę dėl Viešpaties. O kryžiaus nešimas labiau susijęs su veikla Viešpaties tarnyboje, kuri, kaip žinome, yra priešinga mūsų prigimtiniams polinkiams. Ištikimybė savęs išsižadėjime reiškia drąsą ir uolumą, o kryžiaus nešimas reiškia pergalę, nugalėjimą. Mūsų savęs išsižadėjimai gali būti pergalėmis mūsų asmeninėse širdyse. Kiti apie tai gali visai nieko nežinoti ir neturėtų žinoti, jeigu trokštame turėti Dievo malonių gausumą. Tačiau mūsų kryžiaus nešimą gali kiti matyti, bent dalinai tie, kurie eina tuo pačiu „siauruoju keliu” – Z’00, 118 (R 2615).
* * *
Savęs išsižadėjimas krikščioniškoje reikšmėje tai nėra vien tik susilaikymas nuo naudojimosi savo teisėmis, bet susilaikymas nuo savo teisių Viešpaties labui. Kryžiaus nešimas reiškia atsidavimą ir savęs pajungimą Viešpaties valiai Jo tarnyboje, veikiant tikėjimui, vilčiai, meilei ir paklusnumui visuose gyvenimo reikaluose, ypatingai nepalankių aplinkybių metu. Vien tik tie, kurie praktikuoja tokį savęs išsižadėjimą ir tokį kryžiaus nešimą, yra tikrieji Kristaus pasekėjai, ir kaip tokie, savo kelionės pabaigoje, bus Viešpaties apdovanoti dalyvavimu garbingoje Kristaus Karalystėje – P’31, 192.
Paralelinės citatos: Pr. 22:1-12; 2 Sam. 24:24; Mt. 8:19-22; 10:37- 39; 13:44-46; 19:12,21; Lk. 5:11,27,28; 14:33; 18:27-30; 21:2-4; Apd. 20:22-24; Rom. 6:1-11; 14:1-22; 15:1-5; 1 Kor. 8:13; 9:12,15,18,19,23- 27; 10:24; Flp. 3:7-9; Tit. 2:12; 1 Pet. 2:11,16; 4:1,2.
Giesmės: 279, 8, 14, 47, 134, 192, 277 / 342, 470, 275.
Poems of Dawn, 41; Wiersze brzasku, 32: Dieviškas pakvietimas.
Tower Reading: Z’06,267; (R 3843).
Klausimai: Kokius šią savaitę turėjau išbandymus, susijusius su šia eilute? Kaip juos priėmiau ? Kokia šių bandymų baigtis?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
LAPKRIČIO 1Pastatyk, o VIEŠPATIE, sargybą mano burnai, apsaugok mano lūpų duris – Ps. 141:3.
Jei padidinsime budėtojų skaičių, saugančių mūsų protus ir mūsų mintis, tai reikės mažiau sargų, mažiau budinčių ir saugančių mūsų elgesį ir mūsų žodžius. Būtent čia mes turime ypatingai budėti.
„Ko širdis pilna, tą ir burna kalba”. Ši žinoma tiesa pirmiausiai matoma dvasiškai atgimusiuose, kurie palyginti su kitais, savo elgesiu ir kalba yra labiau atviresni, nei kiti. Turėdami savo širdyse teisingus jausmus, atrodo, jie mažiau saugojasi savo pasisakymuose ir kalboje, nei ankščiau. Bet tuo labiau jiems reikėtų atsiminti Apaštalo žodžius:
„Jei kas nesuklysta kalboje, tas yra tobulas vyras” (Jok. 3:2) – Z’04, 23 (R 3304).
* * *
Atsižvelgdami į žmogišką polinkį klysti žodžiuose ir daugumos žmonių polinkį į blogą supratimą pasakytiems žodžiams, bei į mažos žmonių dalies polinkį piktai iškreipti pasakytus žodžius, krikščionis turi labai saugotis savo kalboje. Apsileidimas šioje srityje sukėlė daug blogio, o apsisaugojimas nuo tokio elgesio ne tik kad užkirto kelią blogiui, bet ir atnešė daug gero. Pats geriausias būdas apsaugoti mūsų burną, tai mūsų protų pripildymas Tiesa, o mūsų širdžių – jos dvasia. Kadangi negalime to padaryti savo jėgomis, turime melstis Viešpačiui, kad pastatytų sargybą prie mūsų burnos ir saugotų mūsų lūpų duris. Tada neužgausime kito ir nenusikalsime pasakytu žodžiu – P’34, 159.
Paralelinės citatos: Iš. 22:28; Ps. 10:7,8; 12:3,4; 34:13; 41:5-9; 52:2-4; 59:12; 64:2-5; 106:33; 119:23; 120; Pat. 4:24; 6:16-19; 8:13; 10:11,19,31,32; 11:11; 12:5,6,13,17-19; 13:3; 14:25; 15:1,4,28; 18:21; Mt. 12:34-37; Rom. 3:13,14; Ef. 4:25,29,31; Kol. 4:6; Tit. 1:10,11;3:2; Jok. 1:19,26; 3:5-10; 4:11; 1 Pet. 3:9,10.
Giesmės: 145, 1, 44, 78, 154, 183, 208 / 346, 392, 439.
Poems of Dawn, 143; Wiersze brzasku, 134: Karaliaus akivaizdoje. Tower Reading: Z’06, 76; (R 3737).
Klausimai: Kokius šią savaitę turėjau išbandymus, susijusius su šiuo tekstu? Kas man padėjo ir kas trukdė? Kokios buvo pasekmės?