Jei Dvasia marinate kūno darbus – gyvensite – Rom. 8:13.
Sąlygos, kurias išpildžius galime išlikti arti Viešpaties ir turėti viltį dalyvauti prisikėlimo garbėje, buvo galutinai apibūdintos kaip kūno darbų marinimas – kūniškų polinkių apribojimas, atvedimas iki mirties, kryžiavimas, jų panaudojimas Viešpaties tarnyboje ir Jo reikaluose. Toks kūno darbų marinimas, tokia kova su kūno silpnybėmis, kitur Apaštalo pavadinta „kova”, ir toliau sakoma, kad kūnas kovoja prieš dvasią ir atvirkščiai, dvasia kovoja su kūnu, kadangi jie yra priešingi vienas kitam ir lieka priešininkais iki pat gyvenimo pabaigos. Ir jeigu dvasia noriai kovoja su kūno silpnybėmis, kiek tik sugeba, tai Dievas, Gelbėtojo nuopelnų dėka, užskaitys šią kovą, lyg tai būtų galutinė mūsų pergalė – Z’03, 172 (R 3200).
* * *
Dvasia – tai nauja širdis, nauja valia ir naujas protas, o kūnas tai – žmogiška prigimtis. Kūno darbai – tai savanaudiški, pasaulietiški, klaidingi ir nuodėmingi polinkiai bei jų pasireiškimo būdai. Kūno darbai yra marinami dviem būdais. Pirma – išstumiant ir pakeičiant blogus polinkius priešingais jiems gerais charakterio bruožais ir darbais. Antra – apribojant kūno darbus gerais, bet nepriešingais charakterio bruožais ir darbais. Kas taip daro, pasieks gyvenimą – P’32, 48.
Paralelinės citatos: Gal. 4:6; 5:16,17,22,25; 6:8; Ef. 3:16; Kol. 3:10; 1 Pet. 2:21; 3:4; Rom. 6:6-23; 8:11; 1 Kor. 3:16; 6:19; Ef. 4:22- 32; Kol. 3:5-9; Įst. 30:6; Ezech. 18:21; 33:15, 16; Zach. 4:6; Mt. 16:25; 19:12,16,21; Lk. 18:29,30; Jn. 12:25.
Giesmės: 192, 90, 91, 130, 136, 145, 20 / 257, 407, 23.
Poems of Dawn, 144; Wiersze brzasku, 136: Gerai panaudok laiką.
Tower Reading: Z’15, 356; (R 5805).
Klausimai: Kokius šią savaitę turėjau išbandymus, susijusius su šia eilute? Kokia šių išbandymų nauda? Kokios buvo pasekmės?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
GEGUŽĖS 9Taigi, kaip priėmėte Kristų Jėzų Viešpatį, taip elkitės jame, įsišakniję, statydamiesi jame ir stiprėdami tikėjimu, kaip buvote išmokyti, būdami pertekę dėkojimo – Kol. 2:6,7.
Bendrai paėmus, klaidingų doktrinų mokytojai mano, kad nėra būtina ir nepatartina būti sutvirtintiems tikėjime, nes jie galvoja, kad būti sutvirtintu tikėjime, reiškia būti fanatiku. Žinoma tai tiesa, kai kalbame apie nesąžiningus asmenis, kurie priima ir atkakliai laikosi to, ko niekada nepatvirtino nei sveika logika, nei Biblijos autoritetas. Tačiau tas, kuris nuoširdžiu tikėjimu ir pasiremdamas Dievo autoritetu, priima Jo Žodį, nėra tuo neprotingu fanatiku. Ir tik tie, kurie taip elgiasi, yra sutvirtinti Tiesoje. Skirtumas tarp stipraus, tvirto krikščionio ir fanatiko yra tas, kad vienas yra sutvirtintas Tiesoje, o kitas sutvirtintas klaidoje – Z’03, 199 (R 3215).
* * *
Mes priimame Jėzų Kristų savo Viešpačiu, atsisakydami savo valios ir priimdami Jo valią, kuri tampa mūsų asmenine valia. Taip turėtų būti visada. Esame įsišakniję Jame, nes tik iš Jo įsisaviname tai, kas patenkina mūsų būtinus poreikius. Esame statomi Jame, jeigu ugdome charakterį, panašų į Jo. Mes esame sustiprinti tikėjime pagal Jo Žodį, jeigu nepajudinami liekame Jo Žodyje. Ir jei, rodydami dėkingumą, augame šiame tikėjime, tai tampame turtingais tikėjime – P’35, 62.
Paralelinės citatos: Jn. 1:12; Flp. 1:27; 1 Tes. 4:1; Judo 3,20; Ef. 2:20-22; 3:17; 4:1; Kol. 1:23; 3:17; Iz. 61:3; 1 Kor. 3:9,11; 1 Pet. 2:5; 2 Pet. 2:12; Apd. 20:32; 2 Kor. 1:21.
Giesmės: 267, 6, 87, 113, 172, 37, 324 / 123, 132, 415.
Poems of Dawn, 23; Wiersze brzasku, 11: Mūsų Mokytojas.
Tower Reading: Z’14, 311; (R 5557).
Klausimai: Kokius šią savaitę turėjau išbandymus, susijusius su šiuo tekstu? Kaip juos priėmiau? Kas padėjo? Kas trukdė? Kokios buvo pasekmės?