Meilė … nepasiduoda piktumui – 1 Kor. 13:4,5.
Bet koks pasireiškiantis įgimtas moralinis irimas, paveldimumas bei nerviniai sutrikimai ir nukrypimai gali būti priežastimi greitai užsidegančio, nekalbaus, pernelyg jautraus charakterio būdo. Tačiau vis tiek, kiekviena širdis, pilna Viešpaties Dvasios, turi priešintis šiam kūno polinkiui į blogį ir kovoti prieš šias įgimtas kūno silpnybes, kovoti gerą tikėjimo kovą. Neturėtume sakyti, kad „tai toks jau mano įprotis”, kadangi visi puolusios žmogiškos prigimties įpročiai yra blogi. Naujosios prigimties pareiga yra nugalėti senąją prigimtį kaip šiuose, taip ir visuose kituose kūno ir velnio darbuose. Tik nedaugelis savo draugams ir tikėjimo namiškiams parodo daugiau šios Meilės malonės galios. Ši malonė, priklausomai nuo kiekvieno Dievo vaiko augimo, turi ugdyti jame švelnų, malonų būdą – Z’97, 247 (R 2202).
* * *
Meilę suprantame ne vien tik kaip dėkingą gerą valią, bet ypatingai kaip nesavanaudišką, neturinčią savų interesų gerą valią, kuri žavisi gerais principais, įvertina tokį charakterį, esantį darnoje su šiais principais, užjaučia ir pasigaili tų, kurie nėra taikoje su šiais principais, ir noriai, su džiaugsmu guldo gyvybę skelbiant šiuos principus. Tokia meilė neleis prasiveržti impulsyviam pykčiui. Blogas nusiteikimas yra priešingybė šiai meilei. Priešingai, tokia meilė yra švelni, labai kantri ir atlaidi – P’34, 63.
Paralelinės citatos: 1 Kor. 13:4; 2 Kor. 6:4-6; Gal. 5:22; Ef. 4:1,2; Kol. 1:11-13; 1 Tim. 1:16; 2 Tim. 3:10; 4:2; Pat. 19:11; Pam. 7:21; Mt. 5:7,39-48; Lk. 6:35-37; Rom. 12:14,17,19,21; 1 Kor. 4:12,13; Ef. 4:32; 1 Pet. 3:9.
Giesmės: 125, 95, 198, 165, 166, 201 / 393, 456, 368.
Poems of Dawn, 119; Wiersze brzasku, 113: Malda už tobulą meilę.
Tower Reading: Z’15, 5; (R 5603).
Klausimai: Ar šią savaitę buvau kantrus ir pakantus? Kokiu būdu tai pasireiškė? Kodėl? Kokios buvo pasekmės?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
LAPKRIČIO 4Bet išsižadėjo visko, priimdamas vergo prigimtį – Flp. 2:7.
Taip, kaip nė vienas žmogus negali tarnauti dviem ponams ir juos abu patenkinti, nei abiejų atžvilgiu elgtis teisingai, kai jų interesai yra priešingi, taip ir mes, negalime patikti Dievui, tarnauti Jam ir teisingumui, ir tuo pačiu metu patikti priešininkui, „šio pasaulio kunigaikščiui”, kuris karaliauja dabartinės dispensacijos metu bei patikti tiems, kurie sutinka su juo. Visi Dievui pasišventę žmonės, kurie nori krauti savo turtus danguje ir būti turtingi Dievuje, turi noriai sutikti su tuo, kad bus nepopuliarūs tarp tų, kurie nėra pasišventę ir kurie, nesvarbu kokį jie turi išpažinimą, iš tikrųjų tarnauja mamonai, savanaudiškumui, dabartiniam gyvenimui, nepašvenčia tų reikalų, kad galėtų pasiekti Karalystę – Z’00, 318 (R 2715).
* * *
Ši eilutė, bei einančios prieš tai ir einančios po jos, kai yra teisingai išverstos, priklauso pačioms stipriausioms eilutėms Biblijoje, parodančioms, kad Jėzus ne tik kad nebuvo Visagalinčiu Dievu Tėvu, bet ir atsisakė Savo prigimties ir pareigų, t. y. tai, ką turėjo prieš ateidamas ant žemės, kad taptų žmogumi; ir todėl, kai gyveno ant žemės, nebuvo Dievu-žmogumi, bet prieš Jo pradėjimą iš Dvasios buvo tik tobulu, nenuodėmingu žmogumi. Pasakymas „bet išsižadėjo visko, priimdamas vergo prigimtį”, teisingai išverstas reiškia, kad atsisakė Savo prigimties, kurią turėjo prieš ateidamas ant žemės ir Savo pareigų su visa jų garbe; o pasakymas „pasidarydamas toks pat, kaip žmonės“ reiškia, jog Jis priėmė žmogišką prigimtį. Tokiu būdu, tapo prigimtimi ir charakteriu tiksliu Tėvo Adomo ekvivalentu, atitikmeniu, o tai leido Jam tapti Išpirka už Adomą ir jo giminę – P’26, 156, 157.
Paralelinės citatos: Jn. 1:14; 2 Kor. 8:9; Hbr. 2:9-18; Rom. 5:18,19; Iz.
42:1; 52:13-15; 53:11; Mt. 20:27,28; Lk. 22:27; Jn. 13:14.
Giesmės: 168, 167, 308, 96, 139,166, 141 / 450, 135, 415.
Poems of Dawn, 27; Wiersze brzasku, 15: Kristus jumyse. Tower Reading: Z’16, 35; (R 5842).
Klausimai: Kaip mane paveikė Kristaus nusižeminimas šią savaitę? Kokiu būdu? Kodėl?