Tegul jis žino, kad tas, kuris sugražina nusidėjėlį nuo jo klystkelio, išgelbės jo sielą iš mirties ir uždengs daugybę nuodėmių – Jok. 5:20.
Kai matome kitus, einančius uždraustais takais, nusikaltėlių keliais, tai norėdami jiems padėti palikti tuos kelius, neturime juos sekti, bet turime parodyti jiems tikrąjį kelią ir laikydamiesi to kelio, kviesti juos, kad eitų šiuo keliu. Kai pastebime kai kuriuos asmenis, jog jie įsipainiojo doktrinose ir žmonių moksluose, ir kai žinome, kad šie mokslai yra iš esmės neteisingi, tai neturime bristi per tas doktrinas, kad galėtume jiems padėti, norėdami parodyti ir pagelbėti suprasti jų klaidingumą. Veikiau turime priminti, kad studijavimas kokios nors doktrinos, kuri nesiderina su pamatinėmis tiesomis yra ne vien tik netinkamas Dievui pašvęsto laiko panaudojimas, bet kartu blogas ir pavojingas, kaip ir visos kitos mums žinomų klaidingų dalykų nerimto traktavimo formos, nes kiekvienas sąžinės ir gerų principų peržengimas yra pavojingas – Z’05, 203 (R 1860).
* * *
Nusidėjėlis, paminėtas šioje eilutėje, tai asmuo, kuris pradėjo eiti blogu keliu, kaip tai nurodo 19 eilutė. Ši eilutė ypač kalba apie Didžiosios Minios narius, kurie nusidėjo ir nusižengė savo duotiems pasišventimo įžadams. Jų elgesys statė juos pastoviai į pavojų ir toliau bristi savivalės keliu ir galiausiai atsidurti antroje mirtyje (Hbr. 6:4-6). Dievo žmonių privilegija yra stengtis gelbėti tokius nuo to pavojaus ir tuo pačiu pridengti Kristaus teisingumo rūbu daugybę nuodėmių, padarytų iš savivalės – P’33, 79.
Paralelinės citatos: Ps. 19:7; 51:13; Mt. 18:3; Lk. 22:32; Apd. 3:19; Jok. 5:14-19; Mt. 18:15-17; 1 Kor. 5; 1 Tim. 1:19,20; Hbr. 3:12-14; 10:25; Gal. 6:1; 1 Jn. 5:16; Apr. 7:14.
Giesmės: 275, 135, 194, 28, 104, 103, 101 / 295, 347a, 407.
Poems of Dawn, 191; Wiersze brzasku, 184: O, palaidūne, grįžk!
Tower Reading: Z’02, 197; (R 3033).
Klausimai: Ar šią savaitę stengiausi sugrąžinti klaidžiojantį brolį ar seserį? Kaip? Kodėl? Kokie buvo rezultatai?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
RUGPJŪČIO 27Todėl nuo šiol mes nė vieno nebepažįstame pagal kūną – 2 Kor. 5:16.
Apaštalas nenorėjo pasakyti, kad turime nekreipti dėmesio į savo ir kitų Kristaus mokinių silpnas kūno puses. Su visomis kūniškomis silpnybėmis privalome kovoti ir net dažnai, naujos širdies, proto ir valios naudai, elgtis su jomis griežtai ir negailestingai. Tačiau turime aiškiai atskirti juos nuo jų silpno, mirtingo kūno. Turime rodyti meilę ir palankumą broliui ar seseriai, net ir tuomet, kai jų naudai, taip pat ir Bažnyčios naudai, turime pabarti juos, priminti arba kitaip pataisyti jų blogą elgesį. Apaštalas duoda apibrėžimą, kaip atskirti tas dvi skirtingas klases. Štai jis: neatgimusi valia užsiima kūno reikalais, o atgimusi valia užsiima Dvasios reikalais – Z’03, 170 (R 3200).
* * *
Pažinti kitus kūno požiūriu reiškia galvoti ir vertinti juos atsižvelgiant į jų žmogišką prigimtį. Tas žino kitus pagal kūną, kuris traktuoja ir įvertina kitus pagal tai, kas susiję su jų žemiška prigimtimi, kaip pavyzdžiui, grožis, lytis, turtai, jėga, pareigos, reputacija, giminystė ir t. t. Jeigu sakome, kad tam tikrų brolių ar seserų atžvilgiu esame labiau palankūs dėl šios ar kitokios naudos, nei tuomet, kai tos naudos neturėtume, tai reiškia, kad žinome juos kūno požiūriu. Mūsų įvertinimas kitų turėtų būti paremtas jų požiūriu į mūsų Viešpatį ir Jo Tiesą. Kuo daugiau juose matome Kristaus panašumo, tuo labiau turime juos vertinti; kuo mažiau matome Kristaus panašumo, tuo mažiau turime juos vertinti, tokiu būdu pažindami juos pagal Dvasią – P’36, 95.
Paralelinės citatos: Įst. 33:9; 1 Sam. 2:29; 1 Tim. 5:21; 2 Kor. 11:22; Gal. 2:11-14; Mt. 10:37; 12:48-50; Jn. 2:4; 6:63; 15:14; Gal. 2:5,6; 5:6.
Giesmės: 170, 230, 6, 105, 78, 23, 21 / 108, 251, 351.
Poems of Dawn, 307; Wiersze brzasku, 305: Tikrai, dar nesijaučiu senas.
Tower Reading: Z’13, 300; (R 5325).
Klausimai: Kokius šią savaitę turėjau išbandymus, susijusius su šiuo tekstu? Kaip juos priėmiau? Kas tame man padėjo ar trukdė? Kokios buvo pasekmės?