Todėl: „išeikite iš jų ir atsiskirkite, – sako Viešpats, – ir nepalieskite to, kas netyra; tada jus priimsiu“ – 2 Kor. 6:17.
Tie, kurie sąžiningai gyvena dvasiniuose dalykuose atsiskyrę nuo pasaulio, o broliais laiko tik tuos, kurie pripažįsta širdies apipjaustymą ir yra priimti į Dievo šeimyną, susidurs su opozicija moralistų, liberalų ir aukštųjų kritikų, o taip pat su daugybe žmonių, kurie neapkenčia šviesos, kadangi ji pasmerkia jų tamsumą – doktrininį ir kitokį. Tačiau, tai yra vienintelis geras ir saugus elgesio būdas. Daug geriau būtų, jei vien tik tikrieji Izraelitai būtų pripažinti broliais, ir taip būtų atskiriami tikrieji kviečiai nuo raugių – Z’99, 203 (R 2510).
* * *
Dievo valia yra ta, kad Jo žmonės būtų atskirti nuo visų įsipareigojimų, bendradarbiavimo ir simpatizavimo institucijoms ir jų taikomai praktikai, kokias jos naudoja, nes yra šėtono kontrolėje ir turi jo dvasią, kad nebendradarbiautų su jomis. O tai reiškia, kad turime „atsiskirti” nuo visų žmonių, kurie sąmoningai, ar jiems nežinant, yra šėtono tarnai, atsiskirti nuo jų dvasios ir, kiek tai yra įmanoma, nesusivienyti su jais. Tokiu būdu labiau išvengsime susitepimo viskuo, kas nešvaru. Na ir kas, kad kartais turime pasilikti vieniši? Galime nebent pasiguosti ta mintimi, kad ir Viešpats turėjo tokius pačius išbandymus, kad Dievas mus priima ir lydi mus. O tai atlyginimas už visus mūsų nuostolius – P’32, 136.
Paralelinės citatos: Sk. 16:21,26; Ezr. 10:11; Ps. 50:5; Pat. 9:6; Iz. 8:11; 52:11; Jer. 51:6,9; Apd. 2:40; 2 Kor. 6:14-16; Ef. 5:11; Apr.18:4.
Giesmės: 196, 213, 226, 299, 303, 305, 145 / 373, 442, 415.
Poems of Dawn, 200; Wiersze brzasku, 192: Saldi poilsio diena. Tower Reading: Z’15, 230; (R 5737).
Klausimai: Ar šią savaitę manyje buvo atliekamas apvalymo darbas? Kaip? Su kokiomis pasekmėmis?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
RUGPJŪČIO 26Meilė yra ... maloninga – 1 Kor. 13:4.
Dievo žmonių pareiga nėra parodymas visų nuodėmiautojų, kuriuos galime sutikti gatvėje, lygiai taip kaip netiktų sakyti negražios išvaizdos žmonėms, jog trūksta jiems grožio. Mandagumas, malonumas visada yra krikščioniško charakterio dalis. Pasaulyje mandagumas gali būti vien tik politūra, bet tarp krikščionių tai nėra vien tik geros manieros, bet veikiau atspindi tikruosius širdies jausmus, išvystytus pagal gyvenimo dvasią – meilę. Meilė veda prie mandagumo, kantrumo, gerumo ir net nepaklusnumo atveju nesiryžta ištarti nemalonaus žodžio ir vengs to tiek, kiek leis tam pareiga – Z’03, 153 (R 3194).
* * *
Čia išverstasis žodis
meilė reiškia neturinčią savų tikslų gerą valią, kuri skiriasi nuo įsipareigojančios geros valios. Tai yra gera valia, kuri skatinama ne pareigos, bet gerų principų, su malonumu parodo įvertinimą, nuoširdžią vienybę, užuojautą arba gailestį ir auką. Įvertindama gėrį principuose ir charakterio bruožuose, ji su džiaugsmu remia gėrį principuose ir charakterio bruožuose, užjausdama ir apgailestaudama dėl tų, su kuriais elgiamasi nesilaikant gerų principų arba kai patys nebūna taikoje su gerais principais; jai yra malonu padėti jiems išbristi iš tų sąlygų. Todėl ši gera valia yra pasirengusi planuoti ir liudyti gėrį, norėdama laiminti kitus. Šiame darbe ji yra ištverminga, maloni ir mandagi pasišvęsdama iki mirties tarnauti kitų laiminimui – P’26, 84.
Paralelinės citatos: Pat. 10:12; 17:19; 19:22; 1 Pet. 4:8; Mt. 5:44,45,48; 25:34,36,40,45; Lk. 6:35; Rom. 12:10; Gal. 5:6,22,23; Ef. 4:32; Kol. 3:12-14; 1 Tes. 4:9; 2 Tes. 1:3; 1 Tim. 1:5; 1 Pet. 3:8; 4:8; 2 Pet. 1:7; 1 Jn. 3:16,17.
Giesmės: 23, 21, 90, 95, 165, 166, 198 / 123, 393, 417.
Poems of Dawn, 146; Wiersze brzasku, 139: Negailėk malonių žodžių. Tower Reading: Z’14, 77; (R 5417).
Klausimai: Ar ši savaitė buvo kupina gerumo? Kokios viso to buvo aplinkybės, formos, motyvai ir rezultatai?