Meilė nedaro artimui nieko bloga. Tad meilė yra įstatymo įvykdymas – Rom. 13:10.
Kas pastebi, kad jo širdis nėra taikoje su Naujosios Sandoros teise, su meile – t. y., su gailestingumu, geranoriškumu, švelnumu, gerumu – tam trūksta aiškaus įrodymo, kad jis, kokioje nors to žodžio prasmėje, pripažintas Dievo sūnumi ir Kristaus pasekėju. Jeigu savo širdyje neturime meilės broliams ir švelnumo, geranoriškumo visiems žmonėms, net ir gyvūnų atžvilgiu, mes neturime meilės dvasios, kuri galėtų mus vesti dabartinėse sąlygose pasiaukoti ir skatintų atlikti būtinas aukas. Su tokiais bus tik laiko klausimas, kada pasididžiavimo ar niekingos garbės įtaka užvaldys juos, sulaikanti juos aukos ir pasišventimo kelyje, o tuomet savanaudiškumas perims visišką kontrolę – Z’98,201 (R 2328).
* * *
Neturime žiūrėti į Dievo įstatymą kaip susidedantį iš atskirų, tarpusavyje nesusijusių upelio srovių, bet žiūrėti kaip į didįjį šaltinį – meilę, iš kurio išteka visi Dievo įsakymų upeliai. Taigi, jei Dievo teisė yra meilė, tai, žiūrėdami iš šio požiūrio taško, galime suprasti, kad nusižengimas vienam iš Jo įsakymų sulaužo visą įstatymą. Todėl tai žinodami, galime suprasti, kokiu būdu gyvenimas, laikantis meilės principų, yra įstatymo įvykdymas – P’35, 15.
Paralelinės citatos: Rom. 13:8,9; Mt. 7:12; 22:38-40; Iš. 20:16; 23:4,5; Įst. 22:1-4; Ps. 15:1-3; Pat. 3:28,29; Jer. 22:13; Iz. 58:6-14; Zach. 8:16,17; Lk. 10:25-37; Rom. 15:2; Gal. 6:10; Hbr. 13:3; Jok. 2:8.
Giesmės: 166, 82, 20, 337, 95, 125, 198 / 462, 5, 336.
Poems of Dawn, 104; Wiersze brzasku, 94: Viešpatie, leisk pasikalbėt su Tavimi.
Tower Reading: Z’12,117; (R 5006).
Klausimai: Ar šią savaitę parodžiau meilę? Kaip? Kodėl? Kokiose aplinkybėse? Kas man padėjo, kas trukdė? Kokios buvo pasekmės?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
GRUODŽIO 22Taigi, jei kas apsivalys ... bus indas garbingam vartojimui, pašventintas, naudingas Viešpačiui, paruoštas visokiam geram darbui – 2 Tim. 2:21.
Jeigu žmogus trokšta, kad Dievas jį pagerbtų, tegul tai stengiasi daryti Dievo nustatytu būdu – nusižeminimo ir nuolankumo keliu, kadangi Viešpats teikia Savo malonę nusižeminusiems ir nuolankiems. Jei nori, kad Mokytojas tave panaudotų kaip naudingą ir garbingą indą, nusižemink po galinga Dievo ranka, o Jis, atėjus laikui, tave išaukštins. Neskubėk, bet „ką tik tavo ranka randa darytina, tai daryk kiek gali”, pradėdamas nuo savo žemiško indo valymo, ir taip nuolat daryk, kad Mokytojas tave galėtų panaudoti – Z’02, 319 (R 3096).
* * *
Dalykai, nuo kurių turime apsivalyti, tai kūno ir dvasios dėmės. Tai reiškia, kad turime išsilaisvinti nuo blogio, kuris įsišaknijo ne tik mūsų kūnuose, kaip pavyzdžiui: asmeninis begėdiškumas, nešvarumas, įprotis tabakui, alkoholiniams gėrimams ir narkotikams, apsirijimas, geidulingumas ir t. t., bet taip pat įsišaknijo ir mūsų protuose bei širdyse, kaip pavyzdžiui: klaida, netikėjimas, neviltis, nepastovumas, nekantrumas, nedievobaimingumas, broliškų jausmų trūkumas, savanaudiškumas, išdidumas, tuštybė, bailumas, tingumas, ginčai, neapykanta, nenuoširdumas, godumas ir t. t. Mūsų krikščioniškos kovos svarbiausia dalis yra kova su nuodėme, klaida, savanaudiškumu ir pasaulietiškumu. Šios kovos dėka mes įveikiame blogį ir apsivalome. Toks apvalymas atliekamas Šventosios Dvasios veikimu ir stiprina šią Dvasią. Ji paruošia mus garbingiems dalykams pas Dievą, atskiria mus Jam, pritaiko mus Jo tarnybai ir paruošia mus kiekvienam geram žodžiui ir darbui. Mums visiems, o ypač piligrimams ir vyresniesiems duotas įpareigojimas „apsivalykite, jūs, kurie nešate Viešpaties indus” – P’32, 197.
Paralelinės citatos: Kun. 21:6; Iz. 6:5-8; 52:11; Jer. 15:19; Mt. 20:25-28; Rom. 2:21-23; 1 Kor. 5:1-8; 6:9-20; 11:28-32; 2 Kor. 6:3-7, 16-7:1; 13:5; Gal. 5:19-21; Ef. 5:3,4; 1 Tim. 3:1-15; 6:11; Jok. 3:10.
Giesmės: 105, 44, 20, 125, 130, 229, 267 / 262, 104, 415.
Poems of Dawn, 181; Wiersze brzasku, 170: Mokytojo prisilietimas. Tower Reading: Z’02,318; (R 3096).
Klausimai: Kokie šios savaitės išbandymai buvo susiję su šiuo tekstu? Kaip juos priėmiau? Kokios buvo pasekmės?