Viskas yra tyra tyriems, bet suteptiems ir netikintiems nieko nėra tyra; ir jų protas, ir jų sąžinė yra sutepti. Jie viešai pareiškia pažįstą Dievą, bet Jo išsigina darbais. Jie yra pasibjaurėtini, nepaklusnūs ir netikę jokiam geram darbui – Tit. 1:15, 16.
Kokia tai baisi būsena ir kaip atsargūs turi būti visi Dievo žmonės – ne vien, kad turėtų švarias širdis ir švarias mintis, bet kartu išsaugotų ir savo sąžinę, kad ji būtų labai jautri, artimoje harmonijoje su Dievo Žodžiu! Tokią būseną galime pasiekti tik tada, kai griežtai ir dažnai save teisiame, pasiremdami pavyzdžiu, kurį davė mūsų Dievas – pasiremdami Jo meilės įstatymu.
„Norėčiau pagauti, kai prie manęs artės
Nors mažiausias išdidumo ir geismo troškimas;
Užgesinti greitai įsiliepsnojančią ugnį
Ir sulaikyti savo valios paklydimus”
– Z’99, 214 (R 2516).
* * *
Žmogiškos širdies bruožas yra prisirišimas prie kiekvieno dalyko, su kuriuo žmogus susiduria: jam šis dalykas yra geras arba blogas, priklausomai nuo to, ar jis pats yra geras, ar blogas. Tie, kurie yra švarūs, priskiria švarumą tam, su kuo susiduria, tačiau nešvarūs suteršia ir sutepa viską, ką tik bepaliestų. Tas skirtingumas yra todėl, kad yra skirtumas jų moraliniuose bruožuose. Jeigu asmuo, kuris jau kartą priklausė Dievui tampa nešvarus, tai teršia labiau nei tas, kuris niekada nebuvo švarus. Jis, kaip būtybė, yra suterštas – P’36, 14.
Paralelinės citatos: Mt. 15:11; Lk. 11:39-41; Apd. 10:15,28; Rom. 14:14,17,20,23; 1 Kor. 6:12; 10:23-25; 1 Tim. 5:8; 2 Tim. 3:5; Hbr. 6:4- 8; 10:26-31; 2 Pet. 2:20-22; 1 Jn. 5:16; Judo 11-13.
Giesmės: 20, 13, 1, 196, 198, 266, 267 / 415, 450, 53a.
Poems of Dawn, 254; Wiersze brzasku, 237: Dievo rūstybė.
Tower Reading: Z’15,245; (R 5746).
Klausimai: Ar šią savaitę susilaikiau nuo savimeilės ir tuštybės nuodėmių? Kas man tame padėjo, kas trukdė? Kokios buvo pasekmės?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
RUGPJŪČIO 19Venkite visa, kas turi piktumo išvaizdą – 1 Tes. 5:22.
Apaštalas ragina, kad turime pasipriešinti ir priešintis visokiam blogiui, turinčiam blogą ar gerą išvaizdą. Susilaikymas nuo visokio
tariamo blogio, tai jau visai kita mintis, skirtinga nuo tos, kurią Apaštalas iš pradžių pareiškė, tačiau kaip vienos taip ir kitos mintys parodo išmintingą taisyklę. Be abejo, turime susilaikyti ne vien tik nuo blogio, neatsižvelgdami į įvairias jo formas ir išvaizdą, bet taip pat turime, tiek kiek tai yra įmanoma, susilaikyti nuo darymo to, apie ką gerai žinome, kad tai geri darbai, tačiau draugai ir artimieji galėtų blogai juos suprasti ir manyti, kad tai blogi darbai. Sveiko mąstymo dvasia mokina, kad turime vengti ne vien tik blogio visose jo formose, bet turėtume vengti viso tariamo blogio, kad mūsų darbas Viešpačiui ir Tiesai galėtų būti didesnis – Z’03, 26 (R 3135).
* * *
Ar paimtume šią eilutę iš vieno vertimo KJV („bet kokio blogio panašumo“) ar iš kito vertimo ASV („visokios blogio formos“) skirtumas bus nedidelis, nes abudu vertimai duoda mintis vertas priėmimo ir praktikavimo. Žinoma, būdami teisingumo mylėtojais ir blogio priešininkais, vengsime visokios blogio formos, net ir nedidelės. Taip mes susilaikysime nuo visokio tariamo blogio, net ir nekalto. Vengsime bet kokios blogio formos, kadangi tai yra blogis ir tariamo blogio, kadangi iš jo gali kilti blogis mums ir kitiems, jeigu jo nevengsime. Šis antras blogis buvo priežastis, kodėl kai kurie Dievo vaikai susilpnino savo gerą įtaką ir buvo silpnųjų ir klystančiųjų suklupimo priežastimi. Esame palaiminti, jei praktikuojame ir vykdome šiuos abu priminimus – P’26, 109.
Paralelinės citatos: Iš. 23:7; 1 Kor. 6:18; 8:1-13; Ef. 4:25-32; 2 Kor. 8:20,21; 1 Tes. 4:3,12; Flp. 4:9; Rom. 14:1-23; 2 Tim. 2:21-23.
Giesmės: 266, 44, 20, 78, 125, 183, 145 / 66, 124, 374.
Poems of Dawn, 136; Wiersze brzasku, 129: Ką darytų Jėzus? Tower Reading: Z’10, 392; (R 4728).
Klausimai: Kokius šią savaitę turėjau išbandymus, susijusius su šia eilutę? Kaip juos priėmiau? Kokios buvo pasekmės?