Tenesigiria žmogus, kuris dar tik juosiasi kalaviją, kaip tas, kuris nusijuosia – 1 Kar. 20:11.
Ištvermingumo išbandymas, be abejo, yra vienas iš sunkiausių ištikimybės išmėginimų, ką išrinktoji Bažnyčia patyrė. Tai toks išmėginimas, kuris išmatuoja ir parodo stiprumą kiekvienos kitos dorybės ir malonės. Ir joks kryžiaus kareivis nebus apdovanojamas pergalės laurais, jei neišlaikys to išbandymo. … Šių dienų kovose, kaip ir visose kitose, priešininkas stengiasi netikėtai užklupti, staiga užpulti ir sunaikinti Dievo žmones. Todėl vienintelis pasiruošimas, kurį galime atlikti esant tokiai situacijai, tai pastovus budrumas, malda ir užsidėjimas ant savęs visų Dievo šarvų – Tiesos ir Tiesos Dvasios – Z’94, 155 (R 1656).
* * *
Nors Dievo žmonės gali ir giriasi Viešpatyje, tačiau netinkama būtų didžiuotis, nes mažų mažiausiai tai būtų perdėtas savęs gyrimas. Kartais galime pateisinti tam tikrus kuklius pasakymus apie savo buvusius pasiekimus, bet niekada pagyrūniškai. Dar mažiau reikėtų girtis būsimais darbais, kurių atlikimas yra neaiškus. Toks pasigyrimas aukština save, paprastai menkina kitus ir užgaulioja Dievą. Pagyrūnui ne tik dažniausiai nepasiseka, bet ir sulaukia nelaimės. Nėra vietos pasigirti savimi. Ką turime ir ko nesame gavę? Ar elgeta turėtų girtis gauta išmalda? Ar gėris, kurį gavome, neateina iš Viešpaties malonės? Todėl būkime uolūs, atiduodami Jam garbę už mūsų vietą bei pasiekimus, o apie save galvokime kaip apie Jo neužsitarnauto gerumo ir meilės objektus – P’35, 172.
Paralelinės citatos: Pat. 27:1; Iz. 10:15; Ps. 49:6-9; 52:1; 94:4; Rom. 3:27; 11:17-21; 1 Kor. 1:17-31; 4:6,7; 2 Kor. 10:12-17; Ef. 2:8-10.
Giesmės: 184, 13, 15, 63, 123, 135, 291 / 417, 379, 380.
Poems of Dawn, 236; Wiersze brzasku, 222: Darbai, o ne žodžiai. Tower Reading: Z’94,115; (R 1656).
Klausimai: Ar aš gyriausi šią savaitę? Kokiu būdu? Kodėl? Kokios buvo pasekmės?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
GRUODŽIO 8Jei pasaulis jūsų nekenčia, žinokite, kad manęs jis nekentė pirmiau negu jūsų – Jn. 15:18.
Kaip mūsų Viešpats buvo neapkenčiamas visai be priežasties ir nepelnytai, taip, kiek tai įmanoma, tebūnie ir su mumis; tegul neapykanta, piktumas, žmogžudystė, pavydas, išliejamas ant mūsų būna be priežasties, nepelnytas – tegul mūsų gyvenimas būna kiek galima skaistesnis. Tegul mūsų mintys, žodžiai ir poelgiai, tiek, kiek tai mums yra įmanoma, parodo mūsų Viešpaties šlovę ir kalba apie mūsų meilę visiems žmonėms, o ypatingai tikėjimo šeimynai. O ateityje, kada naujoji tvarka bus pilnai įvesta, tie, kurie mūsų dabar neapkenčia, daugiausia dėl to, kad priešininkas juos apakino ir suvedžiojo, nusilenks Viešpaties Pateptajam, o mes turėsime didelį malonumą juos pakelti ir padrąsinti, palaiminti, atleisti ir padėti jiems grįžti prie visiško panašumo į Dievo paveikslą – Z’01, 300 (R 2880).
* * *
Žodis „
pasaulis” Šventajame Rašte turi daug reikšmių, t. y. reiškia: visą pasaulį, žemę, dispensacinę daiktų tvarką, žmones, pritariančius šiam pasauliui, bei visą žmonių giminę. Be abejo, Viešpaties neapkentė ne visa žmonių giminė, kadangi keletas pagonių, su kuriais Jis bendravo, pagerbė Jį. Veikiau, Jo neapkentė žydų religiniai vadai ir tie, kuriems jie turėjo įtakos. Jėzaus jie neapkentė, nes Jo mokinimai griovė jų klaidas, Jo pavyzdys parodė jų veidmainystę, o jų demaskavimas kenkė jų prestižui, Jėzaus reformos kėlė pavojų jų ambicijoms, Jo skelbiama religija griovė jų sektas, o Jo įtaka mažino jų valdžią. Kadangi „tamsa neapkenčia šviesos”, ištikimi Dievo žmonės Evangelijos Amžiaus laike taip pat yra neapkenčiami vardinių Dievo žmonių – lygiai dėl tų pačių priežasčių, dėl kurių neapkentė ir Jėzaus. Ir taip bus iki pat pabaigos – P’32, 197.
Paralelinės citatos: Ps. 41:9; Jn. 15:19-25; Iz. 53:1-3; Mt. 10:16-39; 24:9; Mk. 13:13; Lk. 21:17; 19:14; Jn. 16:2, 3; 17:14; 1 Jn. 3:1,13.
Giesmės: 312, 47, 48, 134, 150, 8, 114 / 439, 281, 58.
Poems of Dawn, 56; Wiersze brzasku, 48: Kodėl tu lauki? Tower Reading: Z’11, 141; (R 4813).
Klausimai: Ar šią savaitę dėl Tiesos patyriau kitų neapykantą? Kokiu būdu? Kokie buvo rezultatai?