Meilė … nesidžiaugia neteisybe, bet džiaugiasi tiesa – 1 Kor. 13:4,6.
Ar gėrio ir blogio principai yra taip tvirtai nustatyti mano mintyse, ir ar aš taip pritariu gėriui ir neapkenčiu blogio, jog neparemsiu blogio, bet jį pasmerksiu net ir tada, kai galėčiau turėti tam tikrą naudą iš to? Ar aš taip pritariu gėriui ir tiesai, kad galėčiau džiaugtis Tiesa ir jos pasisekimu, net jei tai sugriautų mano ankščiau turėtas pažiūras, ar pakenktų kai kuriems mano žemiškiems reikalams? Meilė Dievui, apie kurią Apaštalas čia sako kaip apie Viešpaties žmonių dvasią, tai meilė daug aukštesnė už savanaudiškumą ir besiremianti nustatytais principais, kuriuos su kiekviena diena turime vis aiškiau pažinti ir tiksliau jų laikytis, nesvarbu, kiek tai mums kainuotų – Z’03, 57 (R 3150).
* * *
Neteisybė tai yra netiesa teorijoje ir praktikoje. Meilė paremta gėrio principų mylėjimu, negali džiaugtis netiesa. Nors ji užjaučia brolius ir užjaučia, gailisi pasaulio dėl jame esančio neteisingumo, kuris ją skaudina ir kelia liūdesį, tačiau, tuo pačiu metu, meilė tokiame laipsnyje bjaurisi netiesa, kokiame džiaugiasi Tiesa teorijoje ir praktikoje. Meilė gali tik džiaugtis Dievo Planu ir Dvasia, nes tai yra įkūnijimas kiekvieno gero principo tikėjime ir elgesyje. Meilė džiaugiasi Tiesos principais, siekiais, konfliktais, kūryba, pasisekimais, triumfu ir Tiesos dvasia, ir tai dėl to, jog jai malonu matyti gerus principus ir dalykus – P’32, 167.
Paralelinės citatos: Ps. 10:3; Rom. 1:32; 2 Jn. 4; Neh. 8:10-12; Ps. 9:2; 13:5; 19:8; 40:16; 46:4; 89:15; 97:11,12; 119:1,16,55,111,165; Iz. 12; Jer. 15:16; Hbr. 10:34; 1 Pet. 1:8; Apd. 11:18,22,23.
Giesmės: 95, 130, 136, 165, 149, 179, 204 / 53a, 203, 380.
Poems of Dawn, 120; Wiersze brzasku, 114: Mokytojau, kalbėk! Tower Reading: Z’02, 197; (R 3033).
Klausimai: Ar šią savaitę džiaugiausi netiesa ar Tiesa? Kodėl? Kaip? Kokios buvo pasekmės?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
RUGPJŪČIO 15Raginame jus broliai ... būkite kantrūs visiems – 1 Tes. 5:14.
Manome, kad šis priminimas reiškia, jog tie Viešpaties žmonės, kurie yra labiau susitvardantys, išlaikantys pusiausvyrą, turi su simpatija žiūrėti ir ugdyti kantrų pakantumą ne tik silpniesiems ir tiems, kuriems trūksta drąsos, bet ir
visiems tiems, įskaitant ir tuos, kurie turi per daug drąsos ir per daug pasitiki savimi. Augimas žinojime ir žiniose padeda mums augti kantrybės malonėje, nes vis labiau vertindami Dangiškojo Tėvo kantrybę mūsų atžvilgiu, galime geriau pritaikyti tą pačią taisyklę kitų atžvilgiu. Ta mintis, jog mūsų Dangiškasis Tėvas davė privilegiją ir pašaukė kurį nors, turėtų padaryti mus ypatingai atidžiais dėl galimybės bendradarbiauti su Viešpačiu mūsų pašaukime, ir tiek, kiek leidžia galimybės, labiausiai turime padėti tiems visiems, kurie kartu su mumis stengiasi eiti siauru keliu ir sekti mūsų Viešpaties pėdomis – Z’03, 24 (R 3135).
* * *
Čia išversti žodžiai „būkite kantrūs” originalo kalboje yra
makrothymeo, kas reiškia „turėti didelę kantrybę”. Šis priminimas tikrai yra reikalingas, o ta dorybė – būtina. Fiziniai, protiniai, moraliniai ir religiniai trūkumai, ydos, bei mūsų, brolių, pasaulio ir mūsų priešų silpnybės reikalauja šios dorybės praktikavimo. Be abejo, nedaug iš antraeilių malonių yra taip dažnai reikalingos kaip ši ir mažai kuri iš šių malonių yra taip retai parodoma ir taip sunki praktikuoti. Todėl šis priminimas yra tikrai būtinas: „Primename jums broliai, ... būkite labai kantrūs visiems” – P’35, 117.
Paralelinės citatos: 1 Kor 13:4; 2 Kor. 6:4-6; Gal. 5:22; Ef. 4:1,2; Kol.1:11; 3:12,13; 1 Tim. 1:16; 2 Tim. 3:10; 4:2; Hbr. 6:12,15; Jok. 5:7,8,10.
Giesmės: 95, 198, 23, 143, 170, 21, 322 / 470, 336, 393.
Poems of Dawn, 209; Wiersze brzasku, 201: Pavargot, palaukit dar truputį.
Tower Reading: Z’03, 23; (R 3135).
Klausimai: Ar šią savaitę buvau labai kantrus visiems? Kodėl? Kaip? Kokios buvo pasekmės?