Bet kas gali iškęsti Jo atėjimo dieną, ir kas ištverti, Jam pasirodžius? Nes Jis bus kaip lydytojo ugnis … Jis atsisės kaip lydytojas ir sidabro valytojas – Mal. 3:2,3.
Didysis metalo Rafinuotojas stebi, kaip taurus tavo charakterio metalas atspindi Jo charakterio paveikslą. Kitaip pasakius, Jis atkreipia dėmesį į tai, kokios įtakos kiekviename išbandyme skatina mūsų poelgius: ar įtakoja mus laikina dabartinė nauda, ar pasaulietinė nuomonė, ar asmeninė draugystė, ar žemiška meilė – vyrui, žmonai, vaikams, ar meilė patogumams arba noras ramybės bet kokia kaina; arba priešingai – ar mus valdo vien tik tiesos ir teisingumo principai, ar su uolumu ir energija ginsime tuos principus, neatsižvelgdami į darbo gausybę, triūsą ir kentėjimus, ir taip kovosime gerąją tikėjimo kovą net iki paskutinio atodūsio – pačios mirties – Z’96, 45 (R 1943).
* * *
Abu mūsų Viešpaties pasirodymai, Jo pirmasis ir antrasis atėjimai, buvo didelių išbandymų periodai Dievo žmonėms. Šie Jo buvimo čia periodai iš esmės ir lemiamai išbandė širdžių laikysenas kiekvieno kūniško ir kiekvieno dvasinio Izraelito. Patys rūsčiausi išbandymai atėjo ant jų šių dviejų periodų laike norint parodyti jų širdžių būseną, nes visi tie išbandymai vyko vadovaujant mūsų Viešpačiui. Pats svarbiausias klausimas Paruzijos metu buvo: ar bandomas asmuo bus apreikštas kaip naujas kūrinys ar ne; o Epifanijoje – ar naujasis kūrinys bus apreikštas kaip Mažojo Būrelio narys, ar kaip Didžiosios Minios. Šiuose abiejuose perioduose išbandomi buvo ne vien charakteriai, bet kartu ir mokslai – P’26, 76.
Paralelinės citatos: Pr. 22:1; Įst. 8:2,5; Jobo 1:8-2:10; Dan. 12:10; Jok. 1:2,3,12; 1 Pet. 1:6,7; Hbr. 12:1-14; Joel. 2:11; Apr. 6:17.
Giesmės: 67, 63, 130, 57, 120, 328, 197 / 422, 281, 108.
Poems of Dawn, 254; Wiersze brzasku, 237: Dievo rūstybė.
Tower Reading: Z’16, 195; (R 5916).
Klausimai: Kokius šią savaitę turėjau išbandymus, susijusius su šia eilute? Kaip juos priėmiau? Kokios rezultatus jie davė?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
RUGPJŪČIO 27Todėl nuo šiol mes nė vieno nebepažįstame pagal kūną – 2 Kor. 5:16.
Apaštalas nenorėjo pasakyti, kad turime nekreipti dėmesio į savo ir kitų Kristaus mokinių silpnas kūno puses. Su visomis kūniškomis silpnybėmis privalome kovoti ir net dažnai, naujos širdies, proto ir valios naudai, elgtis su jomis griežtai ir negailestingai. Tačiau turime aiškiai atskirti juos nuo jų silpno, mirtingo kūno. Turime rodyti meilę ir palankumą broliui ar seseriai, net ir tuomet, kai jų naudai, taip pat ir Bažnyčios naudai, turime pabarti juos, priminti arba kitaip pataisyti jų blogą elgesį. Apaštalas duoda apibrėžimą, kaip atskirti tas dvi skirtingas klases. Štai jis: neatgimusi valia užsiima kūno reikalais, o atgimusi valia užsiima Dvasios reikalais – Z’03, 170 (R 3200).
* * *
Pažinti kitus kūno požiūriu reiškia galvoti ir vertinti juos atsižvelgiant į jų žmogišką prigimtį. Tas žino kitus pagal kūną, kuris traktuoja ir įvertina kitus pagal tai, kas susiję su jų žemiška prigimtimi, kaip pavyzdžiui, grožis, lytis, turtai, jėga, pareigos, reputacija, giminystė ir t. t. Jeigu sakome, kad tam tikrų brolių ar seserų atžvilgiu esame labiau palankūs dėl šios ar kitokios naudos, nei tuomet, kai tos naudos neturėtume, tai reiškia, kad žinome juos kūno požiūriu. Mūsų įvertinimas kitų turėtų būti paremtas jų požiūriu į mūsų Viešpatį ir Jo Tiesą. Kuo daugiau juose matome Kristaus panašumo, tuo labiau turime juos vertinti; kuo mažiau matome Kristaus panašumo, tuo mažiau turime juos vertinti, tokiu būdu pažindami juos pagal Dvasią – P’36, 95.
Paralelinės citatos: Įst. 33:9; 1 Sam. 2:29; 1 Tim. 5:21; 2 Kor. 11:22; Gal. 2:11-14; Mt. 10:37; 12:48-50; Jn. 2:4; 6:63; 15:14; Gal. 2:5,6; 5:6.
Giesmės: 170, 230, 6, 105, 78, 23, 21 / 108, 251, 351.
Poems of Dawn, 307; Wiersze brzasku, 305: Tikrai, dar nesijaučiu senas.
Tower Reading: Z’13, 300; (R 5325).
Klausimai: Kokius šią savaitę turėjau išbandymus, susijusius su šiuo tekstu? Kaip juos priėmiau? Kas tame man padėjo ar trukdė? Kokios buvo pasekmės?