Meilė … nepasiduoda piktumui – 1 Kor. 13:4,5.
Bet koks pasireiškiantis įgimtas moralinis irimas, paveldimumas bei nerviniai sutrikimai ir nukrypimai gali būti priežastimi greitai užsidegančio, nekalbaus, pernelyg jautraus charakterio būdo. Tačiau vis tiek, kiekviena širdis, pilna Viešpaties Dvasios, turi priešintis šiam kūno polinkiui į blogį ir kovoti prieš šias įgimtas kūno silpnybes, kovoti gerą tikėjimo kovą. Neturėtume sakyti, kad „tai toks jau mano įprotis”, kadangi visi puolusios žmogiškos prigimties įpročiai yra blogi. Naujosios prigimties pareiga yra nugalėti senąją prigimtį kaip šiuose, taip ir visuose kituose kūno ir velnio darbuose. Tik nedaugelis savo draugams ir tikėjimo namiškiams parodo daugiau šios Meilės malonės galios. Ši malonė, priklausomai nuo kiekvieno Dievo vaiko augimo, turi ugdyti jame švelnų, malonų būdą – Z’97, 247 (R 2202).
* * *
Meilę suprantame ne vien tik kaip dėkingą gerą valią, bet ypatingai kaip nesavanaudišką, neturinčią savų interesų gerą valią, kuri žavisi gerais principais, įvertina tokį charakterį, esantį darnoje su šiais principais, užjaučia ir pasigaili tų, kurie nėra taikoje su šiais principais, ir noriai, su džiaugsmu guldo gyvybę skelbiant šiuos principus. Tokia meilė neleis prasiveržti impulsyviam pykčiui. Blogas nusiteikimas yra priešingybė šiai meilei. Priešingai, tokia meilė yra švelni, labai kantri ir atlaidi – P’34, 63.
Paralelinės citatos: 1 Kor. 13:4; 2 Kor. 6:4-6; Gal. 5:22; Ef. 4:1,2; Kol. 1:11-13; 1 Tim. 1:16; 2 Tim. 3:10; 4:2; Pat. 19:11; Pam. 7:21; Mt. 5:7,39-48; Lk. 6:35-37; Rom. 12:14,17,19,21; 1 Kor. 4:12,13; Ef. 4:32; 1 Pet. 3:9.
Giesmės: 125, 95, 198, 165, 166, 201 / 393, 456, 368.
Poems of Dawn, 119; Wiersze brzasku, 113: Malda už tobulą meilę.
Tower Reading: Z’15, 5; (R 5603).
Klausimai: Ar šią savaitę buvau kantrus ir pakantus? Kokiu būdu tai pasireiškė? Kodėl? Kokios buvo pasekmės?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
BIRŽELIO 17Bet kas gali iškęsti Jo atėjimo dieną, ir kas ištverti, Jam pasirodžius? Nes Jis bus kaip lydytojo ugnis ... Jis atsisės kaip lydytojas ir sidabro valytojas – Mal. 3:2,3.
Didysis metalo Rafinuotojas stebi, kaip taurus tavo charakterio metalas atspindi Jo charakterio paveikslą. Kitaip pasakius, Jis atkreipia dėmesį į tai, kokios įtakos kiekviename išbandyme skatina mūsų poelgius: ar įtakoja mus laikina dabartinė nauda, ar pasaulietinė nuomonė, ar asmeninė draugystė, ar žemiška meilė – vyrui, žmonai, vaikams, ar meilė patogumams arba noras ramybės bet kokia kaina; arba priešingai – ar mus valdo vien tik tiesos ir teisingumo principai, ar su uolumu ir energija ginsime tuos principus, neatsižvelgdami į darbo gausybę, triūsą ir kentėjimus, ir taip kovosime gerąją tikėjimo kovą net iki paskutinio atodūsio – pačios mirties – Z’96, 45 (R 1943).
* * *
Abu mūsų Viešpaties pasirodymai, Jo pirmasis ir antrasis atėjimai, buvo didelių išbandymų periodai Dievo žmonėms. Šie Jo buvimo čia periodai iš esmės ir lemiamai išbandė širdžių laikysenas kiekvieno kūniško ir kiekvieno dvasinio Izraelito. Patys rūsčiausi išbandymai atėjo ant jų šių dviejų periodų laike norint parodyti jų širdžių būseną, nes visi tie išbandymai vyko vadovaujant mūsų Viešpačiui. Pats svarbiausias klausimas Paruzijos metu buvo: ar bandomas asmuo bus apreikštas kaip naujas kūrinys ar ne; o Epifanijoje – ar naujasis kūrinys bus apreikštas kaip Mažojo Būrelio narys, ar kaip Didžiosios Minios. Šiuose abiejuose perioduose išbandomi buvo ne vien charakteriai, bet kartu ir mokslai – P’26, 76.
Paralelinės citatos: Pr. 22:1; Įst. 8:2,5; Jobo 1:8-2:10; Dan. 12:10; Jok. 1:2,3,12; 1 Pet. 1:6,7; Hbr. 12:1-14; Joel. 2:11; Apr. 6:17.
Giesmės: 67, 63, 130, 57, 120, 328, 197 / 422, 281, 108.
Poems of Dawn, 254; Wiersze brzasku, 237: Dievo rūstybė.
Tower Reading: Z’16, 195; (R 5916).
Klausimai: Kokius šią savaitę turėjau išbandymus, susijusius su šia eilute? Kaip juos priėmiau? Kokios rezultatus jie davė?