Kas tik tyra, kas tik mylima, kas tik žavinga … apie tai mąstykite! – Flp. 4:8.
Turime mylėti ir ugdyti tai, kas yra tyra iki tokio laipsnio, kad netyrumas taptų mums nemielas, varginantis ir mes norėtume jį pašalinti iš mūsų atminties. O tai galėsime pasiekti tik tuomet, kai nuolat galvosime apie švarius, tyrus dalykus, stengdamiesi negalvoti apie netyrus dalykus. Turime pripažinti ir pastebėti tikrą skaistumą, tyrumą ir jį vertinti. Jeigu mąstysime apie pačius tyriausius ir švariausius dalykus, tai būtinai turėsime pakilti mintimis protinio mąstymo srityje labai aukštai, o tada, kiek tai leis mūsų galimybės, sugebėsime atskirti ir pamatyti Dievo ir mūsų Viešpaties Jėzaus Kristaus tobulo charakterio grožį, o taip pat panašų, malonų ir tyrą charakterį, pasireiškiantį viename ar kitame Jėzaus pasekėjuje, kuris atidžiai seka Jo pėdomis
– Z’03, 9 (R 3129).
* * *
Tyrumas – tai nenuodėmingas tikslas garbinti Dievą; kas tik mylima – tai įvertinimas gero charakterio ir gerų principų; o žodžiai, kas tik žavinga – yra tai, kas yra taikoje su tikrais, teisingais pavyzdžiais. Mąstydami tik apie tokius dalykus, galime apvalyti savo ketinimus ir tikslus, išugdyti nesavanaudišką meilę ir pakelti charakterį į aukštesnį lygį – P’26, 28.
Paralelinės citatos: Ps. 12:6; 19:8; 24:3-5; 119:40; Pat. 15:26; 20:9; Mt. 5:3-12; Jn. 15:9-17; 1 Tim. 1:5; 3:9; 2 Tim. 2:22; Rom. 12:9-21; 1 Kor. 13; 2 Kor. 6:8; Kol. 3:12-17; Hbr. 11:2,39; 1 Jn. 4:7-21; Pat. 22:1; Mok. 7:1.
Giesmės: 1, 4, 95, 196, 198, 201, 267 / 15, 475, 370.
Poems of Dawn, 286; Wiersze brzasku, 281: Beribė Dievo meilė.
Tower Reading: Z’11,165; (R 4826).
Klausimai: Ar šią savaitę mąsčiau apie skaisčius, švarius, mylimus ir garbingus dalykus, ar apie jiems priešingus? Kokios buvo aplinkybės ir pasekmės?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
GRUODŽIO 19Tenesigiria žmogus, kuris dar tik juosiasi kalaviją, kaip tas, kuris nusijuosia – 1 Kar. 20:11.
Ištvermingumo išbandymas, be abejo, yra vienas iš sunkiausių ištikimybės išmėginimų, ką išrinktoji Bažnyčia patyrė. Tai toks išmėginimas, kuris išmatuoja ir parodo stiprumą kiekvienos kitos dorybės ir malonės. Ir joks kryžiaus kareivis nebus apdovanojamas pergalės laurais, jei neišlaikys to išbandymo. … Šių dienų kovose, kaip ir visose kitose, priešininkas stengiasi netikėtai užklupti, staiga užpulti ir sunaikinti Dievo žmones. Todėl vienintelis pasiruošimas, kurį galime atlikti esant tokiai situacijai, tai pastovus budrumas, malda ir užsidėjimas ant savęs visų Dievo šarvų – Tiesos ir Tiesos Dvasios – Z’94, 155 (R 1656).
* * *
Nors Dievo žmonės gali ir giriasi Viešpatyje, tačiau netinkama būtų didžiuotis, nes mažų mažiausiai tai būtų perdėtas savęs gyrimas. Kartais galime pateisinti tam tikrus kuklius pasakymus apie savo buvusius pasiekimus, bet niekada pagyrūniškai. Dar mažiau reikėtų girtis būsimais darbais, kurių atlikimas yra neaiškus. Toks pasigyrimas aukština save, paprastai menkina kitus ir užgaulioja Dievą. Pagyrūnui ne tik dažniausiai nepasiseka, bet ir sulaukia nelaimės. Nėra vietos pasigirti savimi. Ką turime ir ko nesame gavę? Ar elgeta turėtų girtis gauta išmalda? Ar gėris, kurį gavome, neateina iš Viešpaties malonės? Todėl būkime uolūs, atiduodami Jam garbę už mūsų vietą bei pasiekimus, o apie save galvokime kaip apie Jo neužsitarnauto gerumo ir meilės objektus – P’35, 172.
Paralelinės citatos: Pat. 27:1; Iz. 10:15; Ps. 49:6-9; 52:1; 94:4; Rom. 3:27; 11:17-21; 1 Kor. 1:17-31; 4:6,7; 2 Kor. 10:12-17; Ef. 2:8-10.
Giesmės: 184, 13, 15, 63, 123, 135, 291 / 417, 379, 380.
Poems of Dawn, 236; Wiersze brzasku, 222: Darbai, o ne žodžiai. Tower Reading: Z’94,115; (R 1656).
Klausimai: Ar aš gyriausi šią savaitę? Kokiu būdu? Kodėl? Kokios buvo pasekmės?