Romiųjų mintis kreipia į tiesą, savo kelių moko nuolankiuosius – Ps. 25:9.
Toks paminėtas charakterio būdas yra būtinas tiems, kurie norėtų gauti išminties iš aukšto. Jie turi nuolankiai įvertinti savo asmeninius silpnumus ir išminties trūkumą, nes, priešingu atveju, negalėtų noriai ir nuoširdžiai priimti tos išminties, kurios Dievui patiko duoti tik tiems dabartiniu metu, kurie turi tinkamai paruoštą širdį. Galime taip pat pastebėti, kad toks proto nuolankumas yra būtinas kaip pagrindas sveiko proto dvasios, nes kas galėtų galvoti teisingai, išmintingai, nešališkai, jeigu visų pirmiausia neturėtų nuolankaus charakterio būdo? Taigi turime sutikti, kad nuolankumas yra pagrindinis Kristaus proto ir charakterio būdo elementas – Z’00, 68 (R 2585).
* * *
Kad būtum mokomas, turi būti nuolankus. Nuolankumas yra būtinas, jeigu norime, kad Dievas mus mokintų. Tik tie, kurie save ištuština, gali būti pripildyti Dievo dvasia. Nes tik taip save ištuštinę jie paruošiami gauti žinių, kurios viršija aukščiausias žmogiškos išminties viršūnes, nes Pats Dievas bus jų didžiuoju Mokytoju, o Jo išmintis apima visus dalykus – P’34, 189.
Paralelinės citatos: Ps. 22:26; 37:11; 76:8,9; 147:6; 149:4; Pam. 10:4; Iz. 11:4; 29:19; Sof. 2:3; Mt. 5:5, 38-42; 11:29; 1 Kor. 6:7; 2 Kor. 10:1; Gal. 6:1; Ef. 4:1,2; Kol. 3:12,13; 2 Tim. 2:24,25; 1 Pet. 3:4.
Giesmės: 71, 136, 145, 315, 128, 160, 154 / 439, 188, 102.
Poems of Dawn, 69, Wiersze brzasku, 58: Kaip stipri ir miela mano Tėvo priežiūra!
Tower Reading: Z’13,381; (R 5370).
Klausimai: Kokie šią savaitę buvo išbandymai, susiję su šio teksto mintimi? Kaip juos priėmiau? Kokios buvo pasekmės?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
RUGPJŪČIO 19Venkite visa, kas turi piktumo išvaizdą – 1 Tes. 5:22.
Apaštalas ragina, kad turime pasipriešinti ir priešintis visokiam blogiui, turinčiam blogą ar gerą išvaizdą. Susilaikymas nuo visokio
tariamo blogio, tai jau visai kita mintis, skirtinga nuo tos, kurią Apaštalas iš pradžių pareiškė, tačiau kaip vienos taip ir kitos mintys parodo išmintingą taisyklę. Be abejo, turime susilaikyti ne vien tik nuo blogio, neatsižvelgdami į įvairias jo formas ir išvaizdą, bet taip pat turime, tiek kiek tai yra įmanoma, susilaikyti nuo darymo to, apie ką gerai žinome, kad tai geri darbai, tačiau draugai ir artimieji galėtų blogai juos suprasti ir manyti, kad tai blogi darbai. Sveiko mąstymo dvasia mokina, kad turime vengti ne vien tik blogio visose jo formose, bet turėtume vengti viso tariamo blogio, kad mūsų darbas Viešpačiui ir Tiesai galėtų būti didesnis – Z’03, 26 (R 3135).
* * *
Ar paimtume šią eilutę iš vieno vertimo KJV („bet kokio blogio panašumo“) ar iš kito vertimo ASV („visokios blogio formos“) skirtumas bus nedidelis, nes abudu vertimai duoda mintis vertas priėmimo ir praktikavimo. Žinoma, būdami teisingumo mylėtojais ir blogio priešininkais, vengsime visokios blogio formos, net ir nedidelės. Taip mes susilaikysime nuo visokio tariamo blogio, net ir nekalto. Vengsime bet kokios blogio formos, kadangi tai yra blogis ir tariamo blogio, kadangi iš jo gali kilti blogis mums ir kitiems, jeigu jo nevengsime. Šis antras blogis buvo priežastis, kodėl kai kurie Dievo vaikai susilpnino savo gerą įtaką ir buvo silpnųjų ir klystančiųjų suklupimo priežastimi. Esame palaiminti, jei praktikuojame ir vykdome šiuos abu priminimus – P’26, 109.
Paralelinės citatos: Iš. 23:7; 1 Kor. 6:18; 8:1-13; Ef. 4:25-32; 2 Kor. 8:20,21; 1 Tes. 4:3,12; Flp. 4:9; Rom. 14:1-23; 2 Tim. 2:21-23.
Giesmės: 266, 44, 20, 78, 125, 183, 145 / 66, 124, 374.
Poems of Dawn, 136; Wiersze brzasku, 129: Ką darytų Jėzus? Tower Reading: Z’10, 392; (R 4728).
Klausimai: Kokius šią savaitę turėjau išbandymus, susijusius su šia eilutę? Kaip juos priėmiau? Kokios buvo pasekmės?