Gailestingumas ir tiesa tenepalieka tavęs; užsirišk tai ant savo kaklo, įrašyk į savo širdies plokštę – Pat. 3:3.
Nors teisingumas yra pirmasis meilės įsakymo bruožas, tai nėra vienintelis reikalavimas. Reikalaujama, kad mūsų meilė viršytų griežtus teisingumo reikalavimus ir paskatintų parodyti gailestingumą ir atleidimą. Taip rodydami gailestingumą, kopijuojame Dievišką meilę. Todėl savo elgesyje su kitais žmonėmis, kurie panašiai kaip ir mes yra nupuolę ir netobuli, turime tai atsiminti ir būti ne tik teisingais jų atžvilgiu, bet ir gailestingais, didžiadvasiškais ir mandagiais net ir nedėkingiems, kad taip darydami galėtume būti vaikais mūsų Tėvo, kuris yra danguje – Z’02, 171 (R 3020).
* * *
Tiesa yra Viešpaties Žodis, o gailestingumas tai Dievo Žodžio pritaikymas dabartinio laiko išbandymuose ir kančiose. Nė vienas kaklo papuošalas ir vėrinys, pagamintas iš brangių akmenų, neprilygsta gailestingumo ir tiesos papuošalui, kuris puošia krikščionio charakterį. Meilė gailestingumui ir tiesai turėtų kristalizuotis mūsų širdyje. Taip susikristalizavę, šie bruožai tampa mūsų amžina puošmena, padaro mus patrauklesniais už rečiausius brangakmenius ar brangiausius deimantus ir spindi žėrinčia šviesa aplink mus – P’34, 189.
Paralelinės citatos: Ps. 37:26; 85:10; Pat. 11:17; 14:21,22,31; 20:28; 21:21; Oz. 4:1; 12:6; Mich. 6:8; Mt. 5:7; 23:23; Lk. 6:36; Rom. 12:8; Kol. 3;12,13; Jok. 2:13; Pat. 23:23; Zach. 8:16,19; 1 Kor. 13:6; Ef. 4:25; 2 Kor. 6:7,8; Rom. 2:8; Gal. 3:1; 2 Tes. 2:10.
Giesmės: 267, 22, 49, 296, 95, 82, 105 / 393, 87, 321.
Poems of Dawn, 134; Wiersze brzasku, 126: Būk stiprus.
Tower Reading: Z’13,275; (R 5309).
Klausimai: Ar šią savaitę laikiausi gailestingumo ir tiesos, ar praktiškai pritaikiau gailestingumą ir tiesą? Kaip? Kodėl? Kokiose aplinkybėse? Kas man tame padėjo arba trukdė? Kokie buvo rezultatai?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
LAPKRIČIO 7Aš regėjau sielas tų, kuriems buvo nukirstos galvos dėl Jėzaus liudijimo ir dėl Dievo žodžio – Apr. 20:4.
Nors šitas nukirtimas ne tiesioginis, bet perkeltinės prasmės, tačiau jis turi gilią reikšmę. Jis reiškia ne tik mūsų
valios mirtį, bet ir nukirtimą nuo visų kitų galvų, valdžių ir įstatymo davėjų, ir pripažinimą galva tik Jėzų, kurį Dievas paskyrė Bažnyčios Galva, kuri yra Jo Kūnas, nes Jis yra Galva kiekvieno Bažnyčios nario. Tai reiškia ne vien
nukirtimą nuo visų suorganizuotų įstaigų ir valdžių galvų, bet ir nepripažinimą savo galvos ir valios, kad priimame mūsų Viešpaties Jėzaus vadovavimą ir Jo valią. Tai yra ta pati mintis, į kurią Apaštalas atkreipia mūsų dėmesį laiške Romiečiams 6:3, kur jis pareiškia, kad Mažojo Būrelio nariai buvo pakrikštyti į Kristaus
Kūną, kaip to Kūno nariai, vadovaujant vienai Galvai – Kristui, per krikštą į Jo mirtį – per pilną valios pašventimą ir visišką savo gyvybės guldymą ištikimai, net iki mirties – Z’00, 285 (R 2699).
* * *
Nukirtimas, apie kurį čia kalbama, negali būti tiesioginis, nes tada Jėzus, Petras, Steponas, Jonas ir Tomas nepatektų į Mažąjį Būrelį, o turime įkvėptą įrodymą, kad jie nugalėjo. Be abejonės, taip galvojant ir daugelis kitų Jo narių nepatektų į Bažnyčią. Taigi, čia turi būti kalbama apie simbolinį nukirtimą, tai yra, atidavimą mūsų žemiškos širdies, proto bei valios ir priėmimą Jėzaus, Jo širdies, proto ir valios, priėmimą Jo kaip mūsų Galvos. Paklūstame tam simboliniam nukirtimui ir būname jame, būdami paklusnūs Tiesai, kuri nurodo į Dievą ir Kristų kaip į tuos, per kuriuos ateina mūsų ir pasaulio išgelbėjimas – P’35, 171.
Paralelinės citatos: Mt. 13:44-46; Rom. 6:3-11,16,19; 12:1-5; 2 Kor. 8:12; Mt. 7:21-23; Mk. 10:35-39; 12:42,43; Apd. 18:5; Rom. 10:9-11; 1 Jn.1:6; Apr. 6:11.
Giesmės: 322, 134, 8, 259, 208, 191, 299 / 462, 317, 281.
Poems of Dawn, 256; Wiersze brzasku, 239: Atėjus laikui. Tower Reading: Z’01, 227; (R 2844).
Klausimai: Kokią reikšmę turėjo šis tekstas šią savaitę? Kokios buvo aplinkybės ir pasekmės?