Broliai, jei žmogus įpuola į kokią nuodėmę, jūs, dvasiniai žmonės, pataisykite tokį romumo dvasioje, žiūrėdami savęs, kad ir patys nebūtumėt sugundyti – Gal. 6:1.
Išmokime gerai šią pamoką: kitus taisydami, pabarti turime labai švelniu būdu, labai išmintingu būdu ir mandagiai. Geriau pasakyti tik tiek, kad jis pats susiprastų, nei tiesiogiai apkaltinti ir išdėstyti visą blogį. Geriau pasidomėkime, kokioje būsenoje dabar randasi jo širdis, nei kokia buvo ankščiau, kai jo širdis klydo. Mažiau rūpinkimės bausmės nustatymu tam, kuris daro blogį, o daugiau rūpinkimės jo pataisymu ir sugrąžinimu iš klaidingo į tikrą kelią. Neturime bandyti teisti ir bausti vienas kitą už nusižengimus, bet geriau atsiminkime, kad viskas yra Viešpaties rankose. Jokiu būdu nebandykime keršyti vienas kitam, nebandykime patys nustatinėti bausmės dydžio, neatmokėkime blogiu už blogį – Z’01, 150 (R2806).
* * *
Klysti yra žmogiška, todėl mes visi klystame. Įspėti taip, kad tai duotų naudos, yra būdinga Dievui, todėl tik nedaugelis gali praktikuoti ir panaudoti šią malonę. Tik dvasiškai pažengęs krikščionis, kuris turi atitinkamą pažinimą, meilę ir savikontrolę sugebės gerai eiti šias pareigas. Net ir tuomet, kai nori suteikti pagalbą kitiems, pats turi rūpestingai stebėti save, kad tuo metu, kai įspėji kitus, pats nebūtum vertas pabarimo – P’32, 197, 198.
Paralelinės citatos: Iz. 57:15; Rom. 15:1,7; 1 Kor. 8:9,11; 9:22; Hbr. 12:13; Jok. 5:19,20; Pat. 24:16; 28:5; Rom. 8:9,14,15; 1 Kor. 4:21; 2 Tes. 3:15; 2 Tim. 2:25; 1 Kor. 10:12.
Giesmės: 198, 78, 95, 105, 125, 166, 267 / 132, 379, 468.
Poems of Dawn, 277; Wiersze brzasku, 259: Naujas lapas.
Tower Reading: Z’14,197; (R 5489).
Klausimai: Kokius išbandymus turėjau šią savaitę, susijusius su šiuo tekstu? Kaip juos priėmiau? Kokie buvo rezultatai?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
LIEPOS 20Aš esu tikrasis vynmedis, o mano Tėvas – vynininkas. Kiekvieną šakelę manyje, neduodančią vaisiaus, Jis išpjauna, o kiekvieną šakelę, nešančią vaisių, apvalo, kad ji duotų daugiau vaisiaus – Jn. 15:1,2.
Taip kaip net ir geriausios vynmedžio šakos, kurios neša vaisių, turi būti apgenėjamos, taip net ir kilniausiems ir uoliausiems iš Dievo žmonių reikalinga Viešpaties apvaizda, rūpestis ir disciplina. Nes priešingu atveju jie greitai pradėtų augti tik kaip šakos ir nebevestų gausingo vaisiaus. Tikrasis Dievo vaikas, kurio valia tapo pilnai panardinta Viešpaties valioje, niekada nepasipiktins ir nepraras noro, matydamas šiuos apgenėjimus. Jis išmoko kai ko iš savo neišmintingumo ir pasitiki didžiojo Vynininko išmintimi. Ir todėl, kai Dievo apvaizda riboja jo pastangas tam tikromis kryptimis, tai jis, matydamas savo asmeninių planų sugriuvimą, linksmai priima Dievo apvaizdą, nes įsitikina, kad Viešpaties valia ir Viešpaties kelias yra geriausi ir turintys tikslą suteikti palaimą – Z’99, 109 (R 2464).
* * *
Pati gamta suteikė Viešpačiui puikią iliustraciją, kad galėtų pamokinti Savo mokinius. Mūsų tekste atkreipiamas dėmesys į Vynmedį – Kristų, iš kurio kaip šakelės išauga Jo nariai. Tėvui prižiūrint kiekviena iš tų šakelių duoda vaisių, t. y., Kristaus panašumo vaisių. Šios šakelės pastoviai turi būti apgenėjamos ir Vynininko apvalomos, kol galiausiai tai duos gausius dvasinius vaisius – P’33, 80.
Paralelinės citatos: Jn. 15:3-8; Hbr. 12:2-17; 13:20; Ef. 5:23; Lk.1:69; Jn. 14:6; Hbr. 6:7,8; Jn. 13:10; 17:17; Ef. 5:26; 1 Pet. 1:22; Hbr. 12:4-14; 2 Pet. 1:2-10; 1 Jn. 1:9.
Giesmės: 67, 95, 109, 130, 136, 198, 267 / 462, 407, 342.
Poems of Dawn, 173; Wiersze brzasku, 161: Nusivylimas. Tower Reading: Z’05, 121; (R 3544).
Klausimai: Kokius šią savaitę turėjau išbandymus, susijusius su apgenėjimu ir apvalymu? Kaip juos priėmiau? Kokios buvo pasekmės?