Daryti tai, kas teisu ir teisinga, Viešpačiui labiau patinka, negu pjaunamoji auka – Pat. 21:3.
Turime augti meilėje, nes meilė yra svarbiausia. Tačiau prieš pasiekdami aukštesnį lygį meilės tobulėjime, turime išmokti būti teisingais, sąžiningais, kilniais. Ši mintis yra tinkamai išreikšta patarlėje, kad žmogus pirmiausia turi būti teisingas, prieš tapdamas dosniu. Todėl reikėtų, kad Dievo žmonės pastoviai tyrinėtų teisingumo temą ir kasdien praktiškai įgyvendintų Dieviškojo žodžio pamokas. Tie, kurie taip padeda tinkamą charakterio pamatą prieš pradėdami statyti meilę, įsitikins, kad jie daro tinkamą pažangą. Visa meilė, kuri remiasi neteisingumu ir blogu supratimu apie teisingumą, yra apgaulinga – tai nėra meilė, kurios Dievas reikalauja ir per kurią išbando, ar esame Jo mokiniais – Z’04, 56,57 (R 3321).
* * *
Šioje eilutėje žodį „teisu” suprantame kaip teisumą, o žodį „teisinga” kaip teisingą mokymą. Auka paprastai reiškia gerus meilės darbus, tačiau šiuo atveju auka reiškia gerų darbų darymą, nepaisant teisingumo ir tiesos. Ši eilutė nesako, kad Dievas nenori aukų. Nesako, kad geri meilės darbai, kai jie daromi santaikoje su tiesa ir teisingumu, nepatinka Dievui labiau, nei teisingumas ir tiesa be gerų meilės darbų. Bet veikiau išreiškia mintį, kad Viešpats labiau norėtų, jog rodytume teisingumo ir tiesos darbus be pasiaukojančio patarnavimo, nei atliktume pasiaukojantį patarnavimą, nesilaikydami teisingumo ir tiesos – P’26, 156.
Paralelinės citatos: 1 Sam. 15:22; Ps. 1:3; 15; 24:3-5; 106:3; 112:4-8; Pat. 2:5-20; Iz. 32:16-18; Oz. 6:6; Mich. 6:6-8; Mt. 5:20; Jn. 14:21-24; 15:4,5,8; Rom. 6:19-22; 14:17-19; 1 Kor. 13:1-7.
Giesmės: 125, 296, 79, 99, 54, 187, 190 / 100, 380, 238.
Poems of Dawn, 133; Wiersze brzasku, 125: Tvirtas, nepajudinamas. Tower Reading: Z’14, 100; (R 5430).
Klausimai: Ar šią savaitę praktikavau tiesą ir teisingumą, o gal aukojau auką, nesilaikydamas tiesos ir teisingumo? Kokios buvo aplinkybės ir rezultatai?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
SPALIO 4Jis jiems tarė: „Sekite paskui mane, ir Aš padarysiu jus žmonių žvejais – Mt. 4:19.
Visi gyvenimo atsitikimai suteikia mums pamokų, kurios ateityje taps mums naudingos, žinoma, jei tik jas priimsime. Galimas daiktas, kad žvejyboje buvo kažkas ypatingo ir padedančio, kažkas panašaus į didįjį darbą, į kurį Apaštalai buvo įtraukti atlikti likusį savo gyvenimą. Mūsų Viešpats Savo pakvietime užsiminė jiems apie tai. Žvejyba reikalauja energijos, takto, sugebėjimo tinkamai parinkti jauką ir tai, kad pats žvejys liktų nepastebėtas. Šie keturi dalykai yra būtini taip pat ir dvasinėje žvejyboje, kurioje dalyvauti pakvietė Viešpats ir mus. Turime atsiminti, kad kaip žuvys yra labai greitai nubaidomos, kai pastebi, kad kažkas stengiasi jas pagauti, taip ir žmogiška prigimtis yra atsargi, kai jai gresia paėmimas į nelaisvę, o ypatingai, kai kyla nors mažiausias įtarimas, jog gali prarasti savo laisvę – būtent taip pasaulis supranta pasišventimą – Z’04, 26, 27 (R 3307).
* * *
Turime būti tokie, kaip ir žvejai: budrūs, aktyvūs, susivaldantys, ištvermingi, pamirštantys save, taktiški, o taip pat mylintys simbolines žuvis ir žvejybą. Turime būti apsirūpinę tinkama kalba, Tiesa, žmogiškos prigimties pažinimu, lankstumu ir atsparumu nemaloniai aplinkai. Turime stengtis „gaudyti” žmones kiekvienu metu, bažnyčiose ir už bažnyčios ribų. Turime naudoti išteisinimo ir pasišventimo kabliukus ir masalą tokių Tiesų, kurios patiktų simbolinėms žuvims. Daug dėmesio turime skirti tam, kaip užmesti kabliuką ir valą, kaip elgtis prieš žuvies kibimą, ir kai ji kimba, kaip elgtis ištraukiant simbolines žuvis ir jas atkabinant, jeigu norime „gaudyti” žmones Viešpačiui – P’34, 143.
Paralelinės citatos: Iš. 28:1; 1 Sam. 3:4-10; 1 Kron. 23:13; Iz. 6:8-10; Mt. 4:18,20-22; 9:9; Lk. 10:1,2; Jn. 1:43; Rom. 10:14,15; 2 Kor. 5:18-20; Hbr. 5:4; Mt. 10:7,11-13,16,25,27,28; 28:19,20; Lk. 24:48.
Giesmės: 309, 70, 116, 164, 210, 260, 275 / 24, 370, 380.
Poems of Dawn, 166; Wiersze brzasku, 155: Ateik, prisijunk. Tower Reading: Z’14, 308; (R 5554).
Klausimai: Kokius šią savaitę turėjau išbandymus, susijusius su šio teksto mintimi? Kaip juos priėmiau? Kokios buvo pasekmės?