Vesdami Jį, jie sulaikė Kirėnės gyventoją Simoną … Ir uždėjo jam ant pečių kryžių, kad neštų jį paskui Jėzų – Lk. 23:26.
Mes dažnai pagalvojame, kur buvo Petras, Jonas ir Jokūbas, kodėl jie nematė savo Viešpaties naštos ir nebėgo Jam padėti? Jeigu mes linkę pavydėti privilegijos, kurią turėjo Simonas, padėdamas Viešpačiui nešti kryžių, tai pagalvokime, kiek daug Viešpaties brolių kasdien neša simbolinius kryžius, todėl suteikimas jiems pagalbos yra mūsų privilegija. Prisiminkime, kad Viešpats sutiko pripažinti kiekvieną patarnavimą, atliktą Jo ištikimiems pasekėjams, lyg tai būtų padaryta Jam. Taip kaip medinis kryžius nebuvo sunkiausia našta mūsų Viešpačiui, taip ir Jo pasekėjai turi kryžius, kurių pasaulis nemato, bet broliai turėtų tai suprasti. „Nešiokite vieni kitų naštas, ir taip išpildysite Kristaus įstatymą” – Z’04, 155 (R 3369).
* * *
Dėl nusilpimo kryžius išsekino Jėzaus jėgas iki ištvermingumo ribų, ir tuo metu Dievas numatė reikiamą pagalbą, nors Simonas padėjo nenoriai. Šis tekstas leidžia suprasti, kad Jėzus nešė tą dalį kryžiaus, kur susijungia skersinis, todėl nešė jo sunkesnę dalį. Be abejonės, Jėzus nešė sunkesnį kryžių nei mūsų. O kai nešame savo kryžių, galime paliudyti, kad Jėzus neša jo sunkesniąją dalį. Jis žino, kokia mūsų prigimtis, žino mūsų silpnumą, todėl eina mūsų priekyje, nešdamas mūsų naštos sunkesniąją dalį. Ir taip, Savo malonės dėka, padeda mums ištverti iki galo, nors yra įvairių kliūčių – P’35, 131-132.
Paralelinės citatos: Pr. 49:24,25; 50:20; 1 Sam. 2:6-9; Ezr. 6:22; Neh. 6:16; Est. 7:10; Ps. 17:13; 76:10; Pat. 16:7; 21:1.
Giesmės: 121, 63, 99, 124, 129, 149, 252 / 123, 135, 351.
Poems of Dawn, 215; Wiersze brzasku, 208: Paslėptasis kryžius. Tower Reading: Z’13, 120; (R 5221).
Klausimai: Ar šią savaitę gavau pagalbos apvaizdos dėka? Kokia buvo apvaizda? Kokios buvo pasekmės?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
SPALIO 14Daryti tai, kas teisu ir teisinga, Viešpačiui labiau patinka, negu pjaunamoji auka – Pat. 21:3.
Turime augti meilėje, nes meilė yra svarbiausia. Tačiau prieš pasiekdami aukštesnį lygį meilės tobulėjime, turime išmokti būti teisingais, sąžiningais, kilniais. Ši mintis yra tinkamai išreikšta patarlėje, kad žmogus pirmiausia turi būti teisingas, prieš tapdamas dosniu. Todėl reikėtų, kad Dievo žmonės pastoviai tyrinėtų teisingumo temą ir kasdien praktiškai įgyvendintų Dieviškojo žodžio pamokas. Tie, kurie taip padeda tinkamą charakterio pamatą prieš pradėdami statyti meilę, įsitikins, kad jie daro tinkamą pažangą. Visa meilė, kuri remiasi neteisingumu ir blogu supratimu apie teisingumą, yra apgaulinga – tai nėra meilė, kurios Dievas reikalauja ir per kurią išbando, ar esame Jo mokiniais – Z’04, 56,57 (R 3321).
* * *
Šioje eilutėje žodį „teisu” suprantame kaip teisumą, o žodį „teisinga” kaip teisingą mokymą. Auka paprastai reiškia gerus meilės darbus, tačiau šiuo atveju auka reiškia gerų darbų darymą, nepaisant teisingumo ir tiesos. Ši eilutė nesako, kad Dievas nenori aukų. Nesako, kad geri meilės darbai, kai jie daromi santaikoje su tiesa ir teisingumu, nepatinka Dievui labiau, nei teisingumas ir tiesa be gerų meilės darbų. Bet veikiau išreiškia mintį, kad Viešpats labiau norėtų, jog rodytume teisingumo ir tiesos darbus be pasiaukojančio patarnavimo, nei atliktume pasiaukojantį patarnavimą, nesilaikydami teisingumo ir tiesos – P’26, 156.
Paralelinės citatos: 1 Sam. 15:22; Ps. 1:3; 15; 24:3-5; 106:3; 112:4-8; Pat. 2:5-20; Iz. 32:16-18; Oz. 6:6; Mich. 6:6-8; Mt. 5:20; Jn. 14:21-24; 15:4,5,8; Rom. 6:19-22; 14:17-19; 1 Kor. 13:1-7.
Giesmės: 125, 296, 79, 99, 54, 187, 190 / 100, 380, 238.
Poems of Dawn, 133; Wiersze brzasku, 125: Tvirtas, nepajudinamas. Tower Reading: Z’14, 100; (R 5430).
Klausimai: Ar šią savaitę praktikavau tiesą ir teisingumą, o gal aukojau auką, nesilaikydamas tiesos ir teisingumo? Kokios buvo aplinkybės ir rezultatai?