Priešinkitės velniui, ir jis bėgs nuo jūsų – Jok. 4:7.
Jeigu griežtai atmetame nuo savęs visokius gundymus, tai didėja mūsų charakterio jėga, kuri reikalinga ne tik dabar, bet ir atėjus vėlesniems gundymams. Taip darydami mes ardome mūsų priešininko sumanymus, kuris matydamas mūsų griežtumą ir atkaklumą gerai žino, kad būtų netikslingos kokios nors diskusijos tuo reikalu su asmenimis, turinčiais stiprius įsitikinimus ir charakterius. Bet jeigu mes su juo vestume derybas, pasekmės, be abejo, būtų naudingos priešininkui, o mums pavojingos, nes būtume įtikinti jo argumentais, kadangi, kaip pareiškė Apaštalas, šėtonas yra klastingas priešininkas, tačiau mums „nėra nežinomi jo kėslai”. Greitas ir griežtas paklusnumas Viešpaties Žodžiui ir Jo Dvasiai yra vienintelis saugus elgesio būdas visiems broliams – Z’00, 30 (R 2565).
* * *
Šėtono veikla prieš mus yra ne vien tik gynybinė, bet ir puolamoji. Jo puolimas yra klastingas, staigus, aštrus ir ištvermingas. Todėl reikia jį atstumti energingai. Turime atremti jį budėjimu, malda, tikėjimu mūsų ginklais, pergalės viltimi, noru jį nugalėti, atkakliu pasiryžimu nugalėti, veikdami prieš jį, atitraukdami mūsų jausmus nuo blogio, vengdami blogio, nukreipdami nuo jo savo dėmesį, pakeisdami blogį jam priešingu gėriu, apribodami blogį kitokiu gėriu, kuris nėra jam priešingas ir darydami mūsų širdis ir protus neprieinamais šėtono atakoms. Toks ištvermingas pasipriešinimas nugalės jį ir privers jį gėdingai pabėgti – P’36, 95.
Paralelinės citatos: 1 Pet. 5:8,9; Ef. 4:27; 6:10-13; Mt. 4:1-11; 1 Kron. 21:1; Jobo 1:6-12; 2:3-7; Zach. 3:1,2; Mt. 13:19,38,39; Lk. 22:31; Jn. 8:38,41,44; 12:31; 13:2,27; Rom. 16:20; 2 Kor. 2:11; 4:4; 11:3, 14,15; 1 Jn. 3:8,10,12; 5:18.
Giesmės:145, 323, 13, 130, 184, 266, 272 / 124, 392, 368.
Poems of Dawn, 135; Wiersze brzasku, 127: Ištvermė. Tower Reading: Z’16, 147; (R 5896).
Klausimai: Ar šią savaitę pasipriešinau velniui? Kaip? Kas padėjo, kas trukdė? Kokios buvo pasekmės?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
GRUODŽIO 8Jei pasaulis jūsų nekenčia, žinokite, kad manęs jis nekentė pirmiau negu jūsų – Jn. 15:18.
Kaip mūsų Viešpats buvo neapkenčiamas visai be priežasties ir nepelnytai, taip, kiek tai įmanoma, tebūnie ir su mumis; tegul neapykanta, piktumas, žmogžudystė, pavydas, išliejamas ant mūsų būna be priežasties, nepelnytas – tegul mūsų gyvenimas būna kiek galima skaistesnis. Tegul mūsų mintys, žodžiai ir poelgiai, tiek, kiek tai mums yra įmanoma, parodo mūsų Viešpaties šlovę ir kalba apie mūsų meilę visiems žmonėms, o ypatingai tikėjimo šeimynai. O ateityje, kada naujoji tvarka bus pilnai įvesta, tie, kurie mūsų dabar neapkenčia, daugiausia dėl to, kad priešininkas juos apakino ir suvedžiojo, nusilenks Viešpaties Pateptajam, o mes turėsime didelį malonumą juos pakelti ir padrąsinti, palaiminti, atleisti ir padėti jiems grįžti prie visiško panašumo į Dievo paveikslą – Z’01, 300 (R 2880).
* * *
Žodis „
pasaulis” Šventajame Rašte turi daug reikšmių, t. y. reiškia: visą pasaulį, žemę, dispensacinę daiktų tvarką, žmones, pritariančius šiam pasauliui, bei visą žmonių giminę. Be abejo, Viešpaties neapkentė ne visa žmonių giminė, kadangi keletas pagonių, su kuriais Jis bendravo, pagerbė Jį. Veikiau, Jo neapkentė žydų religiniai vadai ir tie, kuriems jie turėjo įtakos. Jėzaus jie neapkentė, nes Jo mokinimai griovė jų klaidas, Jo pavyzdys parodė jų veidmainystę, o jų demaskavimas kenkė jų prestižui, Jėzaus reformos kėlė pavojų jų ambicijoms, Jo skelbiama religija griovė jų sektas, o Jo įtaka mažino jų valdžią. Kadangi „tamsa neapkenčia šviesos”, ištikimi Dievo žmonės Evangelijos Amžiaus laike taip pat yra neapkenčiami vardinių Dievo žmonių – lygiai dėl tų pačių priežasčių, dėl kurių neapkentė ir Jėzaus. Ir taip bus iki pat pabaigos – P’32, 197.
Paralelinės citatos: Ps. 41:9; Jn. 15:19-25; Iz. 53:1-3; Mt. 10:16-39; 24:9; Mk. 13:13; Lk. 21:17; 19:14; Jn. 16:2, 3; 17:14; 1 Jn. 3:1,13.
Giesmės: 312, 47, 48, 134, 150, 8, 114 / 439, 281, 58.
Poems of Dawn, 56; Wiersze brzasku, 48: Kodėl tu lauki? Tower Reading: Z’11, 141; (R 4813).
Klausimai: Ar šią savaitę dėl Tiesos patyriau kitų neapykantą? Kokiu būdu? Kokie buvo rezultatai?