Jei kas iš jūsų mano esąs pamaldus ir nepažaboja savo liežuvio … to pamaldumas tuščias – Jok. 1:26.
Liežuvis parodo, kokia yra širdis, nes „ko širdis pilna, tą burna kalba”, todėl nepažabotas liežuvis, kalbantis savanaudiškus, pavydžius, karčius, pagyrūniškus ir šmeižikiškus žodžius, parodo, kad širdis, iš kurios pilnumo tokie žodžiai liejasi, yra nepašvęsta, bedieviška, parodanti didelį Kristaus dvasios trūkumą. Todėl tokios širdies dievotumas, kokį iki tol pasiekė, yra tuščias, be naudos, kadangi ji nėra išgelbėta ir jos tokioje būsenoje negalima išgelbėti. Tačiau tas Gerasis Gydytojas yra parodęs priešnuodžius sielos nuodams – vaistus, kurie, tinkamai vartojami pagal nurodymus, pasaldins apkartusią širdį – Z’99, 215 (R 2517).
* * *
Pažaboti liežuvį, reiškia kontroliuoti jį ir valdyti jį. Kontroliavimas liežuvio, kad nekalbėtų blogų dalykų ir jo valdymas, kad kalbėtų apie gerus dalykus, yra dalis liežuvio pažabojimo. Tas, kuris leidžia savo liežuviui tapti įrankiu savo sugedusio charakterio būdo, nėra žmogumi su tikrai dievobaimingu charakteriu, kurio pagrindinis elementas yra meilė Dievui ir žmogui. Toks liežuvis laužo meilės įstatymą, nes nuskriaudžia visus tuos, kuriuos smerkia. Todėl kontroliuokime mūsų liežuvius, sulaikydami juos nuo blogio ir valdykime juos, kad kalbėtų tinkamus žodžius – P’30, 14.
Paralelinės citatos: Jok. 3:1-12; Ps. 18:21; 12:3; 34:13; 39:1; 140:3; Pat. 16:27; Mt. 15:18,19; Apd. 5:3; 2 Tim. 2:23-25; Mt. 6:5-9; 23:14- 22,27; Pam. 5:1; Jok. 1:27.
Giesmės: 136, 78, 13, 20, 1, 82, 130 / 379, 15, 295.
Poems of Dawn, 301; Wiersze brzasku, 296: Esi griovėjas ar statytojas?
Tower Reading: Z’14,245; (R 5517).
Klausimai: Kaip šią savaitę panaudojau savo liežuvį? Kas man tame trukdė, kas padėjo? Kas iš to išėjo?
KASDIENINĖ DANGIŠKOJI MANA
RUGPJŪČIO 19Venkite visa, kas turi piktumo išvaizdą – 1 Tes. 5:22.
Apaštalas ragina, kad turime pasipriešinti ir priešintis visokiam blogiui, turinčiam blogą ar gerą išvaizdą. Susilaikymas nuo visokio
tariamo blogio, tai jau visai kita mintis, skirtinga nuo tos, kurią Apaštalas iš pradžių pareiškė, tačiau kaip vienos taip ir kitos mintys parodo išmintingą taisyklę. Be abejo, turime susilaikyti ne vien tik nuo blogio, neatsižvelgdami į įvairias jo formas ir išvaizdą, bet taip pat turime, tiek kiek tai yra įmanoma, susilaikyti nuo darymo to, apie ką gerai žinome, kad tai geri darbai, tačiau draugai ir artimieji galėtų blogai juos suprasti ir manyti, kad tai blogi darbai. Sveiko mąstymo dvasia mokina, kad turime vengti ne vien tik blogio visose jo formose, bet turėtume vengti viso tariamo blogio, kad mūsų darbas Viešpačiui ir Tiesai galėtų būti didesnis – Z’03, 26 (R 3135).
* * *
Ar paimtume šią eilutę iš vieno vertimo KJV („bet kokio blogio panašumo“) ar iš kito vertimo ASV („visokios blogio formos“) skirtumas bus nedidelis, nes abudu vertimai duoda mintis vertas priėmimo ir praktikavimo. Žinoma, būdami teisingumo mylėtojais ir blogio priešininkais, vengsime visokios blogio formos, net ir nedidelės. Taip mes susilaikysime nuo visokio tariamo blogio, net ir nekalto. Vengsime bet kokios blogio formos, kadangi tai yra blogis ir tariamo blogio, kadangi iš jo gali kilti blogis mums ir kitiems, jeigu jo nevengsime. Šis antras blogis buvo priežastis, kodėl kai kurie Dievo vaikai susilpnino savo gerą įtaką ir buvo silpnųjų ir klystančiųjų suklupimo priežastimi. Esame palaiminti, jei praktikuojame ir vykdome šiuos abu priminimus – P’26, 109.
Paralelinės citatos: Iš. 23:7; 1 Kor. 6:18; 8:1-13; Ef. 4:25-32; 2 Kor. 8:20,21; 1 Tes. 4:3,12; Flp. 4:9; Rom. 14:1-23; 2 Tim. 2:21-23.
Giesmės: 266, 44, 20, 78, 125, 183, 145 / 66, 124, 374.
Poems of Dawn, 136; Wiersze brzasku, 129: Ką darytų Jėzus? Tower Reading: Z’10, 392; (R 4728).
Klausimai: Kokius šią savaitę turėjau išbandymus, susijusius su šia eilutę? Kaip juos priėmiau? Kokios buvo pasekmės?